سفر هایی رؤیایی با قطار

به گزارش وبلاگ بایجانی، مسیرهای معروف قطار مانند اورینت اکسپرس از معروفیت جهانی برخوردار هستند. با این حال، مسیرهای دیگری وجود دارد که ارزان تر بوده و کمتر کسی آن ها را می شناسد، اما چشم اندازی بسیار زیبا دارند.

سفر هایی رؤیایی با قطار

به گزارش گاردین، سفر تفریحی همیشه برای طراوت و تازگی روح و روان انسان ها است. برخی دوست دارند با سرعت با اتومبیل شخصی یا هواپیما زود به مقصد خود برسند و در آنجا از مکان های تفریحی دیدن کنند، اما برای برخی دیگر خود راستا نیز یک گردش تمام عیار است. در ادامه با 10 راستا رؤیایی قطارها آشنا خواهید شد.

ترن دلا لیبرتاد، اکوادور

قطار آزادیِ اکوادور از شهرهای اُکتاوالو، ایبارا و سالیناس در شمال اکوادور عبور می کند. ریل تازه بازسازی شده آن از میان دره کوتا عبور کرده و راه خود را به از بین برآمدگی های کوه ها هموار می کند. پل های زیبایی که مو را بر تن آدم سیخ می کند و تونل های طویلی که هیجان خاصی دارند. خود قطار نیز یک میراث است. یک موتور دیزلی نقره ای واگن های چوبی قرمز را می کشد.

قیمت بلیت: تور یک روزه حدود 30 پوند

جاسپر به پرنس روپرت

مسافران قطار این راستا از چشم انداز ها زیبای پارک ملی جاسپر، کوه های راکی کانادا و سواحل اقیانوس آرام لذت می برند. سفری دو روزه که مسافران شب را در شهر پرنس جرج توقف می کنند. در ماه های شلوغ سال مانند ماه سپتامبر، واگن های مخصوص گردشگران نیز به آن اضافه می شوند. پنجره های بزرگ و صندلی های راحت و وعده های غذایی ویژه از خصوصیات آن واگن ها است. چشم اندازهای طبیعی از داخل آن واگن ها واقعا زیباتر است.

قیمت بلیت: یک طرفه از 70 پوند

ماجراجویی در بیابان های استرالیا

سرویسی که دو هفته یک بار مسافت 1325 کیلومتری را طی می کند. این سرویس Spirit of the Outback نامیده می گردد و از میان بیابان های کوئینزلند، کوه ها، دشت ها و کنار سواحل عبور می کند. مبدا آن بریسبن است و از راکهمپتون به مقصد خود یعنی لانگریچ می رسد. این سفر 24 ساعت به طول می انجامد و در سال 1993 راه اندازی شده است.

قیمت بلیت: یک طرفه از 78 پوند

دین له بِن، فرانسه

راستا سه ساعته نیس به دین در جنوب فرانسه از میان کوه ها و از کنار رودهای خروشان عبور می کند. این ریل 151 کیلومتری از اواخر قرن نوزده راه افتاد. در مجموع 27 تونل در راستا آن وجود دارد که طولانی ترین آن 3.5 کیلومتر است. ایستگاه های بین راهی نیز راستا Digne-les-Bains کوچک بوده و با گل و گیاه تزئین شده اند.

قیمت بلیت: 17 پوند برای هر بزرگسال

بلگراد به بار، صربستان و مونته نگرو

این راه آهن زیبا مرکز صربستان را به بندر ساحلی بار در مونته نگرو متصل می کند. قطار یک مسافت 476 کیلومتری را طی کرده و بر سر راه خود از 250 تونل و بیش از 400 پل نیز عبور می کند، بنابراین در راستا اصلا حوصله تان سر نمی رود!

قیمت بلیت: 18 پوند برای هر بزرگسال

فیانارانتسوا به ماناکارا، ماداگاسکار

این قطار مسافران خود را از میان جنگل های انبوه حاره ای در جنوب شرق جزیره انتقال می دهد. راستای که در دهه 1920 میلادی ساخته شد. البته اصلا سوار قطار مجللی نخواهید شد، زیرا قدمت برخی از واگن ها به اواخر قرن نوزده میلادی برمی گردد. اما با حرکت مارپیچی این قطار، شما می توانید به این قسمت از ماداگاسکار نیز آشنا شوید. اگر گفته می گردد مارپیچ، منظور دقیقا مارپیچ است، زیرا 12 ساعت طول می کشد تا مسافت 160 کیلومتری را طی کند.

قیمت بلیت: 6 پوند برای درجه یک

یاتسوشیرو به هایاتو، ژاپن

در سرزمین یکی از بزرگترین آتش فشان های جهان، با قطار مسافرت کنید. چشم انداز ها اطراف این ریل بسیار زیبا بوده که مدام پیش روی شما تغییر می کند. رود کوماگاوا با پیچ وخم های فراوانش در کنار شما است. چشم انداز زیبای رشته کوه کیریشما را هم در سوی دیگر خود دارید، اما از قلم نیاندازید که آتش فشان فعال کوه ساکوراجیما با شما فاصله زیادی ندارد.

قیمت بلیت: از 81 پوند

کوریتیبا به پاراناگوا، برزیل

این راه آهن در دهه 1880 میلادی در جنوب شرق برزیل ساخته شد. با توجه به جغرافیای منطقه می توان گفت که این پل یک شاهکار مهندسی است. نصف کارگران هنگامی که داشتند این پل را می ساختند جان خود را از دست دادند. عبور از این راستا 100 کیلومتری سه ساعت به طول می انجامد و از 30 پل و 14 تونل عبور می کند. همچنین، این قطار راهی خوب برای رفتن به شهر تاریخی مورِتس است که در آن می توان غذای محلی بارِآدو میل کنید.

قیمت بلیت: 18 پوند برای هر بزرگسال

کولومبو به کاندی، سریلانکا

این قطار مرکز سریلانکا را به دومین شهر بزرگ آن در قلب جزیره متصل می کند. چشم انداز ها زیبای مزارع چای در کنار شما هستند. همین که از کولومبو خارج می شوید، مزارع برنج و جنگل را می بینید. سفری 121 کیلومتری که هر روز در جریان است.

قیمت بلیت: بین 3 تا 8 پوند برای هر بزرگسال

در تور سریلانکا، با این قطار نیز سفر خواهید کرد.

گلوگنیتس به مورتسوشلاگ، اتریش

راه آهن سِمِرینگ اتریش یکی از شاهکارهای مهندسی عمران است. بیش از 100 پل که بین سال های 1848 تا 1854 ساخته شده اند در راستا حرکت این قطار واقع شده است. این پل ها در سال 1998 وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شد. کارلو دی گِگا از پیشرویان راه آهن مدرن مسئولیت ساخت این پل را بر عهده داشت. در برخی فهرست های منتشر شده، از این راه آهن به عنوان اولین راه آهن واقعی کوهستانی یاد شده است.

قیمت بلیت: 6.50 پوند برای هر بزرگسال

منبع: فرادید

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ بایجانی

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "سفر هایی رؤیایی با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هایی رؤیایی با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید