سرمایه گذاران گردشگری از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات می گیرند

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سرمایه گذاران گردشگری از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات می گیرند.

سرمایه گذاران گردشگری از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات می گیرند

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کوثر اظهار کرد: 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل سفر رئیس جمهور به استان و طرح های اقتصادی مصوب شده و مقرر است این تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه شود.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش گردشگری و طرح های سرمایه گذاری در این حوزه تسریع شده، اضافه کرد: قرار شد تسهیلات مصوب در قالب تفاهم نامه با بانکهای عامل برای طرح های شاخص و تاثیرگذار گردشگری ارائه شود که این طرح ها برای تمامی شهرستان های استان تعریف و شامل چندین طرح مهم و پیشران گردشگری است.

فلاحی گفت: اختیار صدور مجوز تاسیسات گردشگری در شهرستان کوثر را با هدف تسریع صدور مجوز به فرماندار این شهرستان تفویض می کنیم، بنابراین پس از این با تشخیص فرمانداری به متقاضیان تاسیسات گردشگری مجوز صادر می شود.

کنندگان استان درباره تعیین حریم ساخت تاسیسات گردشگری اقدام کنند

وی تعیین حریم 138 متری ساخت تاسیسات گردشگری از جاده را یکی از مسائل اساسی شهرستان کوثر ذکر کرد و اضافه کرد: این در حالی است که تاسیسات صنعتی می توانند در حریم 68 متری ساخته شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه استانهایی مثل گیلان و مازندران از قانون حریم 138 متری جاده ها مستثنی هستند، از کنندگان استان بویژه کننده خلخال و کوثر درخواست کرد برای مستثنی شدن استان اردبیل از این قانون اقداماتی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه گره گردشگری شهرستان کوثر با تعیین تکلیف پروژه پل پیرتقی باز می شود، گفت: با اعتماد به سرمایه گذار و همکاری منابع طبیعی تکلیف زمینهای مربوط به پروژه پل پیرتقی باید روشن شود تا سرمایه گذار کار خود را انجام دهد.

فلاحی با اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری و اعطای تسهیلات برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در سه راهی فاراب گفت: اقدامات مهمی در شهرستان کوثر برای رونق گردشگری انجام شده که از جمله آن میتوان به کلنگ زنی چهار پروژه گردشگری در سال 1401، افتتاح یک هتل آلاچیق در نوروز 1401، ساخت 2 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده سرچم و اخذ مجوز فعالیت 9 واحد گردشگری کشاورزی اشاره کرد.

منبع: همگردی

به "سرمایه گذاران گردشگری از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاران گردشگری از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید