همایش ملی گردشگری کشاورزی به میزبانی گلستان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ بایجانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از برگزاری همایش ملی گردشگری کشاورزی و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت گردشگری کشور برای معرفی ظرفیت های گلستان در حوزه مزارع گردشگری در این استان برگزار می گردد.

همایش ملی گردشگری کشاورزی به میزبانی گلستان برگزار می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری روز دوشنبه اول آذرماه 1400 با اعلام این خبر گفت: به علت استقبال مزرعه داران استان از طرح گردشگری کشاورزی و اندازه پروانه های بهره برداری صادرشده، بالأخص تعامل و همکاری بین دستگاهی در استان گلستان برای تسهیل و توسعه گردشگری کشاورزی، طرح برگزاری همایش مزارع گردشگری از سوی استان به معاون گردشگری کشور و دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بابیان این که با تشریح طرح و مذاکرات اجرا شده، موافقت وزارت متبوع اخذ و برنامه ریزی لازم به سرعت انجام شد، اضافه کرد: با برنامه ریزی اجرا شده استان گلستان از تاریخ 3 الی 4 آذرماه میزبان همایش گردشگری کشاورزی و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت گردی در حوزه گردشگری کشاورزی و خوراک خواهد بود.

او گفت: همایش گردشگری کشاورزی با حضور مسئولان کشوری و استانی، اساتید گردشگری و نشست تعاملی ترویجی مسئولان طبیعت گردی در حوزه گردشگری کشاورزی و خوراک با شعار از مزرعه تا سفره با حضور مسئولان طبیعت گردی و کشاورزی ادارات کل استان ها و کارشناسان ستادی برگزار خواهد شد.

تجری بیان نمود: از اقدامات شاخص برنامه ریزی شده می توان به بازدید از چهار تیپ مزرعه گردشگری شاخص استان، آشنایی با معماری و فرهنگ میزبانی تعدادی از اقامتگاه های بوم گردی استان و بعلاوه بازدید از بعضی از جاذبه های میراث فرهنگی و طبیعی استان گلستان اشاره نمود.

او یادآور شد: با توجه به پیگیری های اجرا شده اولین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی کشور در شهریورماه سال 1399 در گلستان صادر و بعلاوه این استان میزبان برگزاری نخستین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی در خردادماه سال گذشته شد که مجموع این اقدامات، نگارستان ایران را به عنوان استان پیشرو در گردشگری کشاورزی و پایلوت این حوزه در کشور مبدل نموده است و تا به امروز 15 واحد در سطح استان پروانه بهره برداری دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: با توجه به اینکه در سند آمایش 2 حوزه گردشگری و کشاورزی به عنوان محور توسعه استان مشخص شده است در کنار هم قرار گرفتن این دو حوزه یقیناً می تواند در راستای معرفی ظرفیت ها، توسعه مالی و ایجاد اشتغال تأثیر بسزایی داشته باشد.

او تأکید کرد: اجرای این همایش در استان علاوه بر شناساندن ظرفیت های موجود، موجب تقویت پتانسیل های همسو و متعاقباً توسعه گردشگری کشاورزی و طبیعت گردی خواهد بود که در بلندمدت زمینه تحقق گردشگری پایدار را فراهم خواهد ساخت.

منبع: توریسم آنلاین

به "همایش ملی گردشگری کشاورزی به میزبانی گلستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی گردشگری کشاورزی به میزبانی گلستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید