سراب صحنه کرمانشاه؛ دیدنی خارق العاده و مناسب ایام نوروز

به گزارش وبلاگ بایجانی، طبیعت در بهار دیدنی است و به روح و روان آدمی جلا می دهد. بوی بهار در خیابانها، کوچه ها و در بین تک تک آدم ها قابل استشمام است. می شنوید؟ بهار آمده است، عجله کنید. پیشنهاد تازه من برای شما، یکی دیگر از زیبایی های بی همتای استانی دیدنی در غرب ایران زمین به نام کرمانشاه است. کرمانشاه در ایام نوروز می تواند به روی شما آغوش باز کند. کافی است کوله بار خود را ببندید و راهی سفر شوید. این زیبایی که از آن نام بردم، سراب صحنه کرمانشاه است. با من در این مقاله نوروزی همراه شوید تا بدانید منطقه سراب صحنه کجاست و از فاصله کرمانشاه تا سراب صحنه آگاهی یابید.

سراب صحنه کرمانشاه؛ دیدنی خارق العاده و مناسب ایام نوروز

شهرستان صحنه

شهرستان صحنه از شهرستان های استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهر دارای دو بخش مرکزی و دینور بوده و مرکز آن شهر صحنه بوده که در 50 کیلومتری شهر کرمانشاه است. این شهر زیبا و دیدنی از شمال با شهر سنقر، از شرق با کنگاور، از غرب با شهرستان کرمانشاه و از جنوب با هرسین همسایه است. صحنه دارای باغ های میوه فراوان بوده و منبع اصلی تهیه آب این شهر منطقه سراب صحنه است. این منطقه دارای رودخانه ها و چشمه های بسیاری بوده که آن را به سرزمینی پرآب و حاصل خیز با هوایی معتدل تبدیل نموده است.

براساس مقاله منطقه سراب صحنه کجاست باید بدانید که تاریخچه صحنه تعیین نیست، اما در سفرنامه ای از ناصرالدین شاه، از صحنه به عنوان روستایی حاصل خیز نام برده شد. مردم صحنه به کردی و لکی سخن می گویند و بیشتر ساکنان اصلی آن پیرو آیین یارسان و بقیه نیز شیعه هستند. بعلاوه، این شهر دارای اقلیت های بهایی و یهودی نیز هست و معروف ترین شخصیت تاریخی این شهر، ابوحنیفه دینوری است که از او در تاریخ ایران زمین یاد شد.

منطقه سراب صحنه؛ دیدنی و تاثیرگذار

دربند صحنه در منطقه ای به نام دربند قرار گرفته که مملو از درختان سرسبز و تفرجگاه شاهان زیادی بوده است. طبیعت زیبا و بکر منطقه سراب صحنه باعث شده تا امکانات تفریحی و اقامتی زیادی در این ناحیه درست شوند و گردشگران زیادی را به خود جذب نمایند. آب دره از چهار چشمه تامین می گردد که در آنجا در زمانهای دور آبشار کوچکی قرار داشت که خشکسالی آن را به آبشار خشکه معروف نموده است. آبی که به وسیله چهار چشمه تامین می گردد، باعث شد که چشم انداز ای تماشایی را پیش رویتان به نمایش بگذارد. آب با فشار زیاد از دل کوه به بیرون می ریزد و شکوهی بی نظیر را نمایش می دهد.

اگر در بهار به این منطقه سفری داشته باشید، می توانید شاهد این باشید که آبشار در اوج زیبایی است. وجود جلبکی سبز رنگ در صخره زیر آبشار، رنگ سبز زیبایی را ایجاد نموده که دیدنی است. منطقه سراب صحنه منبعی برای آبیاری زمین های زراعی و باغ های اطراف شده و آنها را سیراب می نماید. دربند صحنه دارای درختان خودرو از قبیل گردو، انجیر، گلابی، سماق و سنجد بوده و مناظری بسیار زیبا و دلنشین را بوجود آورد.

گوردخمه ای تاریخی در سراب صحنه

یکی از دیدنی های مجذوب کننده دربند صحنه، گور دخمه ای در دل کوهی به نام شوق علی است که مردم محلی نامهای مقبره کیکاوس، فرهاد تراش و گور شیرین و فرهاد را بر آن گذاشته اند. این گوردخمه در ارتفاع 50 متری از سطح رودخانه با طول 14 متر و ارتفاع 11 متر و درگاهی رو به جنوب قرار گرفته است. در فضای ایوان مانند دخمه، دو ستون جای گرفته که بقایای آن دیده می گردد و در اثر شلیک توپ روسها برای گگرددن در ورودی از بین رفته و این امر باعث شد تا حکاکی های سر در ورودی نیز محو گردند. درون دخمه یک فرورفتگی درون سنگ تعبیه شده و دو تابوت در آن جای گرفته اند که متعلق به دوران مادها یا هخامنشیان هستند.

دست یابی به سراب صحنه

به جهت رسیدن به سراب صحنه کرمانشاه، باید از جاده کرمانشاه همدان بهره ببرید. براساس بخش فاصله کرمانشاه تا سراب صحنه باید بدانید که به 55 کیلومتری کرمانشاه که برسید، زیبایی از خلقت خداوند متعال چشمانتان را نوازش می نماید. شمال صحنه یکی از خوش آب و هواترین منطقه ها را در خود جای داده که همان سراب صحنه کرمانشاه است. در آنجا رودخانه های متعدد سرزمینی حاصلخیر را پدید آوردند و آن را به اصلی ترین منبع آب شهر صحنه تبدیل نموده اند. در نوروز به پای آب خنک سراب صحنه بروید و لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "سراب صحنه کرمانشاه؛ دیدنی خارق العاده و مناسب ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراب صحنه کرمانشاه؛ دیدنی خارق العاده و مناسب ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید