ساخت جاده الکتریکی در سوئد

به گزارش وبلاگ بایجانی، سیستم شارژ پویا ابتکاری است که استفاده از باتری های کوچک تر و سبک تر را ممکن و از اتلاف وقت رانندگان در ایستگاه های شارژ باتری جلوگیری می نماید.

ساخت جاده الکتریکی در سوئد

نخستین جاده الکتریکیِ دنیا (E20) که به طول 21 کیلومتر و در فاصله دو شهر اوربرو به هالسبری در حال ساخت است، مقدمه احداث سه هزار کیلومتر جاده الکتریکی در سوئد تا پیش از سال 2045 میلادی است.

از آنجایی که مجلس اروپا در نشست ماه گذشته خود قانون ممنوعیت فراوری خودرو های دیزلی و بنزینی از سال 2035 را تصویب کرد، تامین زیرساخت های مورد احتیاج برای اجرای این قانون در کشور های عضو اتحادیه اروپا شتاب گرفته است.

سوئد بر پایه ابتکاری تازه ساخت یک جاده الکتریکی دارای امکان شارژ پویا را شروع نموده که به خودرو های سواری و کامیون ها این امکان را می دهد که در طول حرکت باتری های خود را شارژ نمایند؛ ابتکاری که استفاده از باتری های کوچک تر و سبک تر را ممکن و از اتلاف وقت رانندگان در ایستگاه های شارژ باتری جلوگیری می نماید.

در این بزرگراه که در حدفاصل اوربرو به هالسبری، شهر های بزرگ سوئد از جمله استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را به یکدیگر متصل می نماید، سه روش شارژ پویای خودرو های عبوری در حال آزمایش است. نخست، احداث شبکه بالاسری کاتناری (OCS) که برای تامین برق مورد احتیاج اتوبوس ها و قطار های برقی استفاده می گردد. دوم، سیستم رساناست که شبیه شارژ بی سیم گوشی های هوشمند عمل می نماید. در این روش، صفحات ریلی زیر آسفالت جاده تعبیه می گردد که خودرو های الکتریکی به هنگام عبور می توانند به صورت بی سیم شارژ مورد احتیاج خود را تامین نمایند.

در سیستم شارژ القایی هم تجهیزات ویژه ای در زیر جاده دفن می گردد که الکتریسیته مورد احتیاج را به سیم پیچ مورد نظر در خودروی الکتریکی ارسال می نماید و سپس این سیم پیچ از آن برای شارژ باتری خودرو استفاده می نماید.

سوئد این طرح را در قالب یک همکاری مشترک اجرایی و تحقیقاتی با آلمان و فرانسه کلید زده و مقرر شده تا پس از انتقال تجربه های حاصل شده، آلمان و فرانسه نیز طرح های مشابهی را اجرا نمایند.

افزون بر سوئد، کشور های دیگری مانند ایتالیا، بریتانیا، ایالات متحده و هند نیز در حال تدارک شرایط لازم برای ساخت و توسعه جاده های الکتریکی پویا هستند.

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو

به "ساخت جاده الکتریکی در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت جاده الکتریکی در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید