راهنمای ثبت نام در سامانه سماح ویژه اربعین 97

به گزارش وبلاگ بایجانی، ثبت نام در سامانه سماح ویژه پیاده روی اربعین 1397 از روز 4 مهر امکان پذیر می باشد. زائرین می توانند با داشتن گذرنامه با اعتبار بیش از شش ماه و دو قطعه عکس پرسنلی مشابه عکس گذرنامه به صورت انفرادی و گروهی ثبت نام نماییند.

راهنمای ثبت نام در سامانه سماح ویژه اربعین 97

وبلاگ بایجانی | سرویس عمومی - این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. چند سالی است که برگزاری پیاده روی اربعین سیل عظیمی از مشتاقان اهل البیت (ع) را راهی عتبات عالیات نموده است. مراسمی که شکوه و عظمت شیعیان را به رخ می کشد. با توجه به حضور پرشور اقشار مختلف مردم در این پیاده روی، ستاد مرکزی اربعین سامانه ای به نام سامانه سماح را برای ثبت نام هر چه راحت تر دریافت ویزا، بیمه و ... قرار داده است. با راهنمای ثبت نام در سامانه سماح همراه ما باشید.

بیشتر بدانید: هزینه ویزای عراق 97 چقدر است؟

  • زائرین گرامی آغاز ثبت نام ویزای اربعین 97 از تاریخ 4 مهر در سامانه سماح آغاز شده است

راهنمای ثبت نام در سامانه سماح

اگر دارای گذرنامه با اعتبار بیش از شش ماه هستید می توانید در سامانه سماح ثبت نام کنید. کافی است دو قطعه عکس پرسنلی مشابه عکس گذرنامه و اطلاعات لازمه را وارد سامانه samah.haj.ir نمایید.

به دلیل محدودیت های موجود همواره توصیه می شود که ثبت نام ها به صورت گروهی انجام پذیرد. دقت داشته باشید اولین فردی که نامش در گروه ثبت ویزا ثبت شود، به عنوان سرگروه شناخته خواهد شد. در ابتدای صفحه نکات ضروری ذکر شده است و در زیر آن شاهد دو بخش ثبت نام و پیگیری شرایط و ویرایش هستیم. اگر برای اولین بار است که وارد این سامانه می شوید و تا به امروز ثبت نام ننموده اید، باید از طریق بخش ثبت نام اقدام کنید. اما اگر پیش از این بخشی از اطلاعات را وارد نموده اید و اکنون قصد ویرایش آن را دارید، باید از طریق بخش پیگیری شرایط و ویرایش وارد عمل شوید.

1. مرحله ثبت اطلاعات

در این مرحله می بایست اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام به صورت صحیح وارد شود.

تذکر: ثبت اعضای گروه در همین مرحله و بعد از ثبت سرگروه صورت می پذیرد، پس از ثبت کلیه اعضای گروه دکمه ثبت و اضافه به لیست کلیک شود.

ثبت نام اعضا گروه نیز به همین ترتیب انجام می گیرد.

2. مرحله تایید اطلاعات

در این مرحله صحت اطلاعات وارد شده توسط شما مورد تایید قرار می گیرد. چنانچه نیازمند تغییری در اطلاعات هستید می توانید با کلیک روی گزینه بازگشت به ویرایش اطلاعات خود بپردازید.

3. مرحله پرداخت هزینه

جهت پرداخت هزینه لازمه ابتدا درگاه بانکی را انتخاب نموده و سپس روی گزینه پرداخت کلیک نمایید.

پس از پرداخت هزینه و بازگشت، کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که داشتن این کد جهت ویرایش اطلاعات الزامی است.

4. ثبت اطلاعات اعزام

در این قسمت می بایست اطلاعات مربوط به مرز خروجی، تاریخ اعزامی و همچنین تاریخ بازگشت ثبت شود.

5. پیگیری شرایط و ویرایش اطلاعات فردی

بعد از سرانجام ثبت نام و قبل از مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی و در صورتی که اطلاعات فردی ثبت شده نیاز به ویرایش داشتند می توانید با استفاده از کد رهگیری ارائه شده در مرحله سرانجامی و اقدام به ویرایش اطلاعات کنید.

زائرین گرامی می توانند با ارسال نظر در بخش نظرات دیگر هموطنان را در انجام سریعتر مراحل ثبت نامی یاری نمایند.

منبع: setare.com

به "راهنمای ثبت نام در سامانه سماح ویژه اربعین 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای ثبت نام در سامانه سماح ویژه اربعین 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید