رانندگی ایمن و راحت با حسگرهای دوربین پیشرفته ال جی

به گزارش وبلاگ بایجانی، طبق مطالعه های اخیر مک کینزی، وقتی صحبت از تعامل با یک برند به میان می آید، 71 درصد از مشتریان انتظار شخصی سازی در محصولات و خدمات را دارند و این در حالی است حدود 76 درصد وقتی چنین ویژگی ای در محصولات نیست، ناامید می شوند.

رانندگی ایمن و راحت با حسگرهای دوربین پیشرفته ال جی

این موضوع درباره تجربیات مشتری در جاده ها نیز صدق می نماید و رانندگان بیشتری در پی راهکارهای رانندگی بهتری هستند که بتوانند به طور فعال سناریوی رانندگی خودشان را ارزیابی نموده و با آن سازگار شوند. به لطف سنسورهای دوربین هوشمند که انواع اطلاعات کنار جاده را ارزیابی می نمایند، خودروها اکنون می توانند خودشان فکر نمایند و تنظیمات متناسب با هر موقعیت رانندگی را ارائه بدهند، آن هم بدون اینکه راننده خودش مجبور باشد این تنظیمات را انجام بدهد.

سنسورهای دوربین، سنسورهایی مبتنی بر تصویر، فاصله و شی هستند که اطلاعات قابل شناسایی مهمی درباره اطراف خودرو را به راننده ارائه می نمایند. آن ها به طور اساسی با دوربین های استاندارد متفاوت هستند زیرا نه تنها تصاویر را ضبط می نمایند بلکه ارزیابی فعالی از اطلاعات نمایش داده شده در این تصاویر را ارائه می دهند. سنسورهای دوربین با عملنمودهای متفاوتی همچون میزان گیری فاصله وسیله نقلیه برای تشخیص برخوردهای قریب الوقوع و ارزیابی زمانی که راننده ممکن است از خط خارج شود، نقشی اساسی در رانندگی ایمن ایفا می نمایند و برای تجربه رانندگی شخصی سازی شده که رانندگان امروزی خواستار آن هستند، بسیار مهم هستند.

در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی دقیق بیاندازیم که چگونه این حسگرها تجریبات تازهی را برای مصرف نماینده ها در جاده ها ایجاد می نمایند.

استفاده از داده برای تغییر تجریبات رانندگی

سنسورهای داخلی دوربین، الگوی رانندگی را تغییر داده اند. در گذشته، راننده کاملا مسئول قضاوت درباره ترافیک و مانور خودرو بود. اما با توجه به اینکه سنسورهای دوربین در حال حاضر همچون یک جفت چشم اضافی عمل می نمایند، وسایل نقلیه می توانند کارهای بسیار زیادی را انجام بدهند.

فناوری اصلی ای که رانندگی خودران را ممکن می سازد، سیستم یاری رانندگی پیشرفته (ADAS) و دوربین های آن است. همانطور که از نامش پیدا است، این دوربین ها می توانند ترافیک، سیگنال ها، سرعت خوردو، مسیر، عابران پیاده و سایر اطلاعات مهم موجود در محیط رانندگی را شناسایی نمایند.

اطلاعات سفارشی شده ای که این سنسورها جمع آوری می نمایند نه تنها نقش مهمی در تشخیص خطرات احتمالی خوردو و ایجاد یک محیط ایمن رانندگی ایفا می نمایند، بلکه می توانند یک رانندگی لذت بخش تر و راحت تر را به ارمغان بیاورند.

پیشرفته ترین خودروهای امروزی کاملا به فناوری تشخیص مجهز هستند که به آن ها اجازه می دهند تا با انجام حرکات ساده به وسیله راننده، کارهای متعددی را انجام بدهند. به عنوان مثال، بعضی از خودروها زمانی که احساس می نمایند مالک نزدیک است، قفل را باز می نمایند و بعضی دیگر نیز با شناسایی شخص، صندلی ها را تنظیم می نمایند یا سانروف را با تکان دست باز می نمایند. علاوه بر این، می توان با تنظیم یک حرکت دست منحصربه فرد برای افزایش صدا، از رانندگی و موسیقی به صورت همزمان لذت برد.

جدای این حرکات دست، خودروها می توانند هویت همه افراد حاضر در داخل خوردو را به وسیله دوربین های داخلی تشخیص بدهند و این به معنای آن است که خودرو می تواند صندلی ها را و دما را متناسب با یک شخص تنظیم کند. در حالی که ممکن است خدمات بسته به سازنده متفاوت باشد، این ویژگی های اتوماتیک و مجهز به حسگر برای شکل دهی به تجربه های رانندگی مناسب ضروری هستند.

جدای از این ویژگی های سفارشی شده برای به حداکثر رساندن راحتی راننده، سیستم برنده جایزه ADAS ال جی و سنسورهای دوربین درجه یک آن دارای ویژگی های مختلف برای فراهم آوردن ایمن ترین تجربه رانندگی است. با سنسورهایی که ارزیابی های بی درنگ از شرایط کنار جاده می دهند و بعلاوه سیستم ADAS که بر طبق آن ها تنظیم می شود، دیگر نیازی نیست که راننده همواره چشم های خودش را روی جاده متمرکز کند.

برای یک راننده بی تجربه و حواس پرت، انحراف از جاده ممکن است به راحتی رخ بدهد و نتیجه آن نیز منجر به تصادف های مختلف شود که شامل برخورد با اشیاء کنار جاده یا دیگر خودروها می شود. در چنین شرایطی، سنسور دوربین با نظارت بر خروج خودرو از خط و انتقال اطلاعات بصری به سیستم ADAS به یاری راننده می آید. این سیستم به راننده هشدار می دهد که به مسیر خود باز شود یا در خصوص سیستم های پیشرفته تر و خودمختار، خودرو به آرامی به مسیر راهنمایی می شود.

سیستم ADAS و حسگرهای دوربین داخلی آن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از برخورد از جلو دارند. در این مواقع، زمانی که راننده نتواند به خوبی ظاهر شدن اشیاء و موانع جلوی خودرو را تشخیص بدهد، سنسورهای دوربین می توانند همچون یک جفت چشم اضافه عمل نمایند. به عنوان مثال، زمانی که یک عابر پیاده از جاده عبور می نماید و راننده نمی تواند واکنش مناسبی نشان بدهد، حسگرهای دوربین اطلاعات را ضبط می نمایند تا سیستم ADAS بتواند سیگنال اضطراری بدهد یا در صورت لزوم، ترمزهای اضطراری را به طور اتوماتیک به کار بیاندازد.

حسگرهای دوربین پیشرفته ال جی و سیستم ADAS با ویژگی های سفارشی شده که مطابق با رویکرد منحصربه فرد هر راننده هستند، به راحتی رانندگی یاری می نمایند و بعلاوه رانندگی ایمنی را برای همه فراهم می آورند. شرکت ال جی با نگاهی به آینده همچنان به توسعه فناوری های نوآورانه حوزه حمل و نقل ادامه می دهد، فناوری هایی که می توانند با ارائه تجربه های تازه، رانندگی راحت تر، لذت بخش تر و منحصربه فردتری را برای افراد به ارمغان بیاورند.

منبع: فوت و فن

به "رانندگی ایمن و راحت با حسگرهای دوربین پیشرفته ال جی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگی ایمن و راحت با حسگرهای دوربین پیشرفته ال جی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید