رابط کاربری کنسول های ایکس باکس تغییر خواهد کرد

به گزارش وبلاگ بایجانی، مایکروسافت در حال آزمایش رابط کاربری تازهی برای کنسول های خود است. این رابط کاربری در سال 2023 میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به طور کلی رابط کاربری تازه تغییر زیادی نسبت به قبل داشته و پیدا کردن بازی ها را برای کاربران آسان تر می کند. مایکروسافت قصد دارد تا در ماه های آینده چندین آزمایش روی این رابط کاربری انجام دهد.

رابط کاربری کنسول های ایکس باکس تغییر خواهد کرد

آیوی کریسلاو (Ivy Krislov) در یک مصاحبه گفت:

برخی از افراد که در سیستم Xbox Insider حضور دارند، از هفته آینده این رابط کاربری نو ار دریافت خواهند کرد. یک گزینه سریع بازگرد (Jump back in) به رابط کاربری اضافه شده که اشاره به آخرین بازی یا برنامه باز شده از طریق بازیکنان مرتبط است. در تصاویر منتشر شده معین است که دیگر یک موزاییک بزرگ برای آخرین بازی وجود ندارد. بلکه همگی به یک میزان بوده و رابط کاربری بسیار شبیه به ایکس باکس تی وی (Xbox TV) شده است.

در رابط کاربری نو ما شاهد یک نوار جست و جو و دسترسی سریع به تنظیمات در بالای صفحه هستیم. همینطور اینکه مانند چیزی که الان می بینیم موزاییک فروشگاه ایکس باکس در کنار منوی اصلی وجود دارد. موزاییک تبلیغات همچنان حضور داشته و مایکروسافت قصد حذف کردن آن را ندارد.

زمانی که شما به پایین صفحه بروید با قسمت پیشنهادات روبرو خواهید شد. در اینجا سیستم ایکس باکس به شما بازی هایی را بر اساس عناوین اخیر شما پیشنهاد می کند. به طور کلی طراحی رابط کاربری بسیار منسجم و منظم تر از قبل شده است.

کاربران مایکروسافت برای مدت زیادی است که درخواست تغییر رابط کاربران این کنسول ها را دارند. تمرکز اصلی کاربران هم روی حذف تبلیغات و قابلیت استفاده از تصاویر پس زمینه بیشتر بوده است. همینطور اینکه کاربران می خواهند که قابلیت شخصی سازی بیشتری در کنسول های خود داشته باشند.

در اصل کاربران انتظار میزان شخصی سازی در حد گوشی های موبایل را دارند. این موضوع چندان هم بد نیست. برای مثال افراد بتوانند بازی هایی که زیاد تجربه می کنند را در صفحه اول پین کنند. مایکروسافت در این مدت قطعاً سیستم خود را بهتر خواهد کرد. با این حال باید به نظر منتقدان بسیار توجه کند به دلیل اینکه افراد زیادی منتظر تغییر در رابط کاربری ایکس باکس هستند.

منبع: TheVerge.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "رابط کاربری کنسول های ایکس باکس تغییر خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابط کاربری کنسول های ایکس باکس تغییر خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید