دکوراسیون داخلی خانه اشرافی، لوکس و لاکچری برای خانه های ایرانی

به گزارش وبلاگ بایجانی، دکوراسیون داخلی خانه اشرافی ریشه در خانه های بزرگ و لوکس قرن های 18 و 19 میلادی انگلستان دارد. این بازه زمانی که به دوره رمانتیک در ادبیات اروپا هم معروف است، انسانها را به ایده آل سازی ایده های آزادی، ویژگی های فردی و پیدا کردن زیبایی در وسایل و چیزهای اطراف تشویق می نماید.

دکوراسیون داخلی خانه اشرافی، لوکس و لاکچری برای خانه های ایرانی

دکوراسیون خانه های اشرافی تهران نیز مبتنی بر همین اصول است. خانه را در نظر بگیرید که با متریال چوب تیره و بخش های منبت کاری شده و پارچه های به رنگ شاداب و رنگ های جواهری طراحی شده اند. خانه مجلل اشرافی باید در تمامی قسمت ها اعم از اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه نمود داشته باشد مخصوصا برای خانه های بزرگ با ورودی های بزرگ و شکوهمند که هر بیننده ای را میخکوب می نماید. در ادامه به شما یاری می کنیم تا به سبک خانه های لوکس و اشرافی برسید و رویاهای خود را محقق کنید.

ایده های دکوراسیون داخلی خانه اشرافی

موقعی که به تزیین و دیزاین خانه های لوکس و اشرافی فکر می کنید، باید به این فکر کنید که تا چند سال آینده از مد نیافتند. با توجه به تغییراتی که در ایده های دکوراسیون داخلی منزل هر سال شاهد آن هستیم، تا حدی کار دشواری دارید اما ایده هایی که در این مطلب به شما خواهیم گفت نظرات کارشناسی برترین طراحان و دکوراتوهای داخلی جهانست که به شما تضمین می دهند تا چندین سال برترین دکوراسیون منزل را داشته باشید:

رنگ:

انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی خانه اشرافی کار چندان ساده ای نیست با اینکه هر نوع رنگی را به شکل ترکیبی می توان استفاده کرد. برترین و ماندگارترین رنگ برای سبک اشرافی خانه های ویلایی و بزرگ، سفید، کرم، قرمز، آبی، زرد تا طلایی و رنگ های خاکی هستند. رنگ آبی برای هواداران سبک اصیل اشرافی و رنگ های زرد تا طلایی برای سبک آمریکایی و سایر رنگ ها برای سبک خانه های اشرافی گرجی مناسبتر هستند.

هر چقدر رنگ انتخابی شما پر رنگتر باشد به مدل خانه اشرافی نزدیکتر خواهید شد با این حال بعضی تناژهای کم رنگ نیز برای تعادل بخشیدن به فضا لازم هستند.

بافت و پارچه ها:

نوع بافت و پارچه مورد بعدی برای دکوراسیون داخلی خانه اشرافی است. علاوه بر بافت و پارچه های رایج سبک اشرافی گری مثل مخمل، قیطان، ابریشم و کفپوش هایی مثل گلیم، جاجیم و فرش ایرانی که در همه جای جهان هوادار دارد، باید به فکر پارچه هایی مثل ابریشم هم باشید.

نکته بسیار مهم در انتخاب بافت و پارچه برای مدل خانه اشرافی این است که صرف نظر از انتخاب مدل، بین وزن، الگو و رنگ بافت و پارچه هایی که برای بخش مختلف خانه انتخاب نموده اید تعادل برقرار کنید. با اینکه رنگ و الگو به وزن بافت و پارچه اضافه نمی نمایند ولی می توانند ظاهر سنگین و رسمی به آن بدهند. با این کار می توانید کاری کنید که در فضایی مثل اتاق خواب دکوراسیون داخلی خانه اشرافی احساس نکنید بیش از حد هر چیزی لوکس و اشرافی است یا ناقص به نظر برسد.

از طرفی دقت کنید که بافت هایی که الگوی های بزرگی دارند توجه بیننده را به کل آن پخش می نمایند در صورتی که برای الگوهای ریزتر، فکر را روی یک نقطه متمرکز می سازند. بنابراین اگر دوست دارید که مثل خانه های ویلایی اشرافی نقطه کانونی مثل شومینه داشته باشید، از طرح و الگوهای بزرگ مثل گل برای دیوارپوش اطراف آن بهره ببرید.

در هر صورت برای دکوراسیون خانه های لاکچری یک رنگ ولی تناژهای مختلف آن را برای هر فضا بهره ببرید و خلاقیت به خرج دهید. تنوع بخشی در کنار حفظ تعادل بسیار مهم است.

مبلمان خانه های اشرافی مدرن:

برای طراحی داخلی خانه اشرافی باید از مبلمان ظریف، بسیار زیبا و لوکس، همراه با کنده کاری منبت کاری بر روی دسته و پایه و بعلاوه لمسه کوبی شده بهره ببرید. برترین نوع مبلمان برای سبک دکوراسیون داخلی خانه اشرافی، مدل های کمل بک یا کوهان شتری (تکیه گاه شتری)، چسترفیلد، Settee فرانسوی و مبلمان انگلیسی سه نفره است.

توجه داشته باشید که کلیه مبلمان سبک اشرافی خانه ها برای نشستن های طولانی مدت مناسب نیستند و نباید توقع راحتی زیادی داشته باشید. اگر برای راحتی خودتان مبل می خرید و قصد دارید جلوی تلویزیون هم بهره ببرید و فقط برای زیبایی و تزیین منزل نیست، مبلمان راحتی لوکس و لاکچری بخرید.

آشپزخانه:

در خانه های اشرافی مدرن جایگاه آشپزخانه بسیار بالاست و از اهمیت زیادی برخوردار است. چندین ایده برای آشپزخانه در دکوراسیون داخلی خانه های اشرافی پیشنهاد می کنیم. اولین ایده استفاده از کابینت های تمام چوب به رنگ سفید است. سنگ روی کابینت باید از جنس مرمر سفید باشد و اگر قصد دارید محل پخت غذا با میل کردن آن متفاوت باشد، دو جزیره مجزا از هم در نظر بگیرید.

ایده بعدی برای آشپزخانه سبک اشرافی و لوکس در دکوراسیون داخلی منزل، مدل های U شکل هستند که بخش جزیره در وسط آن است. دیوارپوش بین کابینت از جنس چوب طبیعی و بدنه بخش جزیره هم از مرغوب ترین چوب ساخته شده باشد. آشپزخانه ترکیبی از سنگ گرانیت و چوب درجه یک، سبک روستیک و یا آشپزخانه هایی که در آن از نور مخفی با قابلیت تغییر رنگ اتوماتیک استفاده شده و کابینت ها از جنس های گلاس براق و لاکچری هستند، برترین نمونه های دکوراسیون داخلی خانه اشرافی است.

حمام و سرویس بهداشتی:

حمام و سرویس بهداشتی در دکوراسیون داخلی خانه اشرافی آخرین موردی است که آنالیز می کنیم. برای این فضای منزل می توانید از سنگ مرمر به عنوان دیوارپوش و از وان برای استحمام یاری بگیرید. رنگ کلی دکوراسیون را می توانید از بین رنگ های سفید، زرد و طلایی و یا مسی انتخاب کنید. هر سبک و المانی که برای این قسمت از دکوراسیون داخلی انتخاب می کنید باید حس آرامش به شما منتقل کند.

حتی می توانید برای حمام، وان یا اسپا را در نیم طبقه قرار دهید و سه پله هم برای مرتبط کردن این دو فضا در نظر بگیرید. این حالت برای کسانی که در پی دکوراسیون داخلی خانه اشرافی و ملوکانه هستند مناسب است. اگر سبک کلی منزل شما به سمت سنتی - اشرافی متمایل است، سقف حمام و سرویس بهداشتی باید به شکل گنبدی شکل و ضربی طراحی گردد.

بنابراین در کنار انتخاب اشیا و وسایل لوکس و لاکچری به شلوغ نشدن فضا هم فکر کنید.

متأسفانه دکوراسیون منزل ایران شیک با شلوغ کردن فضا همراه است که در نهایت لذت آنچنانی به شما نخواهد داد.

منبع: اتاق

به "دکوراسیون داخلی خانه اشرافی، لوکس و لاکچری برای خانه های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی خانه اشرافی، لوکس و لاکچری برای خانه های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید