خانه در امیر آباد چند؟، قیمت میلیاردی آپارتمان های پرطرفدار

به گزارش وبلاگ بایجانی، امیرآباد یکی از محله های قدیمی تهران است که حدودا در مرکز شهر واقع شده است. این محله یکی از پررفت و آمدترین محدوده ها محسوب می گردد و از امکانات رفاهی و دسترسی خوبی هم برخوردار است. اما با چه محدوده قیمتی می توان در محله امیرآباد آپارتمانی با متراژ بین 60 تا 85 متر خرید؟

خانه در امیر آباد چند؟، قیمت میلیاردی آپارتمان های پرطرفدار

به گزارش تجارت نیوز، امیرآباد محله ای در منطقه 6 شهرداری تهران است که به طور کلی در شمال خیابان کارگر و بالاتر از بزرگراه جلال آل احمد واقع شده است.

علت نام گذاری این محله تاسیس آن به دست امیرکبیر بوده، اما در چند سال اخیر به خیابان کارگر تغییر نام یافته و اصلی ترین خیابان این محله نیز کارگر شمالی است.

بیشتر شهروندان تهران محله امیرآباد را به برج های سه گانه مسکونی آ. اس. پ، مراکز تفریحی و خرید و برج بین المللی تهران می شناسند.

دسترسی محله امیرآباد

امیرآباد به علت نزدیکی به بزرگراه های متعدد دسترسی خوبی به سایر محله ها دارد. از سوی دیگر دسترسی آن به حمل و نقل عمومی همانند ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس هم راحت است و می توان بدون استفاده از اتومبیل شخصی در این محله تردد کرد. امکانات رفاهی هم در این محله سطح قابل قبولی دارد که تشکیل شده از امکانات درمانی، آموزشی و خدماتی است.

تنها مسئله ای که در این محله به وضوح وجود دارد، ترافیک زیاد و آلودگی هواست که تردد در این محدوده را به ویژه برای ساکنان با مشکل روبرو می نماید. نزدیک ترین ایستگاه های مترو به محله را نیز می توان ایستگاه جهاد و تربیت مدرس دانست.

بافت امیرآباد

امیرآباد در مجموع محله ای اداری و فرهنگی محسوب می شود. چندین دانشگاه و اداره در این محله قرار دارند که سبب تردد زیاد روزانه در آن شده است. در میان ساختمان های این محله هم آپارتمان های نوساز و هم خانه های قدیمی به چشم می خورند.

قیمت آپارتمان در امیرآباد

بر اساس آگهی های فروش مسکن این محله قیمت آپارتمان هایی با متراژ 60 تا 85 متر از حدود چهار میلیارد تومان شروع می شود و به حدود 10 میلیارد تومان می رسد.

البته فعالان حوزه مسکن این منطقه می گویند آپارتمان هایی با متراژ بالای 75 متر آمار بیشتری دارند. آن ها بعلاوه کف قیمتی محله را برای تمام متراژ ها 6 میلیارد تومان و سقف قیمتی آن را 12 میلیارد تومان می دانند.

بعلاوه قیمت هر متر واحد مسکونی از حدود 55 میلیون تا 60 میلیون تومان شروع می شود و در محدوده هایی بهتر و با کیفیت بالاتر به حدود 140 تا 150 میلیون تومان می رسد.

در بین آگهی ها واحدی 71 متری که در سال 1383 ساخته شده است چهار میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد و هر متر آن نیز 63 میلیون و 380 هزار تومان ثبت شده است.

واحد مسکونی دیگری نیز که درون آن بازسازی شده است و ساخت آن به سال 1378 بازمی شود 6 میلیارد تومان قیمت دارد. متراژ این آپارتمان 63 متر و قیمت هر متر از آن 95 میلیون و 238 هزار تومان است.

یک واحد 71 متری هم قیمت آن هشت میلیارد و 250 میلیون تومان و در هر متر 116 میلیون و 197 هزار تومان اعلام شده است. سال ساخت این واحد نیز به سال 1401 بازمی شود.

بعلاوه آپارتمانی که تنها یک سال از ساخت آن می گذرد قیمت هر متر از آن 117 میلیون تومان مشخص شده و قیمت کلی آن نیز 10 میلیارد تومان برآورد شده است. متراژ این واحد نیز 85 متر است.

به این ترتیب به نظر می رسد این محله شهر تهران نه تنها از روند رشد قیمت عقب نمانده بلکه همچنان به عنوان یکی از منطقه ها پرطرفدار مرکز با شروع فصل معاملات مسکن، با تقاضای نو روبرو باشد.

منبع: فرارو

به "خانه در امیر آباد چند؟، قیمت میلیاردی آپارتمان های پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه در امیر آباد چند؟، قیمت میلیاردی آپارتمان های پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید