جزئیات توسعه خطوط مترو از زبان مدیرعامل مترو ، توسعه خط شش به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی
به گزارش وبلاگ بایجانی، مدیر عامل شرکت متروی تهران در خصوص آخرین شرایط توسعه و تکمیل خطوط فعلی متروی تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش وبلاگ بایجانی، محسن هرمزی مدیر عامل شرکت متروی تهران در خصوص آخرین شرایط توسعه خطوط مترو گفت: در دوره تازه مدیریت شهری تصمیم گرفته شد که خطوط فعلی مترو را تکمیل کنیم و اگر خطی از این شبکه طرح توسعه ای مصوبه شورای عالی ترافیک را نیز داشته باشد، توسعه آن را آغاز کنیم که در این راستا در وهله اول توسعه و تکمیل خط شش مترو را در دستور کار قرار دادیم.
او با بیان آن که خط شش مترو افتتاح شده بود اما در میانه آن دچار یک گسستگی بودیم، ادامه داد: قطارها در این خط از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه امام حسین(ع) تردد می کردند اما بعد از آن بخش، حدفاصل ایستگاه امام حسین(ع) تا ایستگاه تربیت مدرس تونل احداث شده بود و قطاری در آن امکان حرکت نداشت. از ایستگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری نیز قطارها امکان حرکت داشتند و سه رام قطار در آن قسمت خدمت رسانی می کرد.
مدیرعامل متروی تهران با بیان این که هدف گذاری اول ما در امسال تکمیل 9.5 کیلومتر بخش میانی خط شش بود تا قطارها مستقیم و بدون گسستگی از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه شهید ستاری حرکت نمایند، گفت: خوشبختانه تست گرم 9.5 کیلومتر بخش میانی خط شش با موفقیت انجام شد و امیدواریم تا سرانجام سال بتوانیم ایستگاه های لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر را وارد مدار کنیم تا عملاً مسافران از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه شهید ستاری بدون وقفه و گسستگی حرکت نمایند.
هرمزی با بیان آن که در سال 1402 توسعه شمال غربی خط شش با 5.5 کیلومتر را در دستور کار داریم، ادامه داد: در این فاز توسعه ای ایستگاه های شهر زیبا، آیت ا... کاشانی، شهران و کوهسار وارد مدار بهره برداری می شوند و در سال آینده نیز امیدواریم ایستگاه های سرباز و نجات اللهی را نیز افتتاح کنیم.
مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: بعلاوه توسعه جنوبی خط شش مترو به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در برنامه کاری ما قرار گرفته است که امیدواریم تا سرانجام سال آینده ایستگاههای بخش توسعه جنوبی خط شش مترو نیز وارد مدار بهره برداری شوند.
او در خصوص خط هفت مترو نیز با بیان آن که خط هفت دچار یک گسستگی بود به گونه ای که مدتی بعد از افتتاح تعطیل شد، اظهار کرد: در برنامه ریزی ها مقرر شده است که از میدان صنعت تا میدان کتاب که ایستگاه سرانجامی خط هفت است، به طول تقریبی چهار کیلومتر را به بهره برداری برسانیم. تست گرم این مسیر از میدان صنعت تا میدان کتاب با موفقیت صورت گرفته است و امیدواریم تا سرانجام امسال ایستگاه شهید دادمان وارد مدار بهره برداری گردد و ایستگاه میدان کتاب نیز در خردادماه سال آینده تحویل شهروندان گردد. برای سال آینده نیز در نظر داریم ایستگاه متروی استادیوم تختی در منتهی الیه شرقی خط هفت را وارد مدار کنیم که در حال رایزنی با وزارت ورزش به علت تعارضات ملکی هستیم و با افتتاح این ایستگاه عملاً پرونده خط هفت مترو بسته می گردد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص توسعه غربی خط چهار مترو نیز با بیان این که با بنیاد مسکن کار را آغاز کردیم تا به صورت تهاتری پروژه را پیش ببریم، اظهارکرد: بنا داریم تا سرانجام امسال یا اوایل سال آینده ایستگاه پروانه وارد مسیر بهره برداری گردد و در سال آینده نیز 2 ایستگاه به جای مانده خط چهار مترو در بخش توسعه غربی به بهره برداری برسد. از طرفی هم پروژه توسعه شرقی خط چهار مترو را پیش رو داریم که 11 کیلومتر است و 10 ایستگاه مترو را شامل می گردد. این بخش خودش یک خط تازه محسوب می گردد که تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن برای عملیات عمرانی فاز دوم توسعه شرقی خط چهار منعقد شد.
او در خصوص برنامه توسعه شرقی خط 2 مترو نیز با بیان آن که با قرارگاه خاتم الانبیاء به تفاهم رسیدیم تا ایستگاه مترو در این خط تا سرانجامه تازه شرق توسعه یابد، توضیح داد: ما متعهد شده ایم که خط مترو را به سرانجامه تازه شرق برسانیم.
منبع: همشهری آنلاین