توافق اربیل و بغداد بر سر بودجه 2021

به گزارش وبلاگ بایجانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از توافق میان اربیل و بغداد درباره بودجه 2021 اطلاع داد.

توافق اربیل و بغداد بر سر بودجه 2021

به نقل از خبرگزاری آناتولی، قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق که در رأس هیئتی برای مذاکره با دولت فدرال به بغداد رفته، گفت: با بغداد درباره سهم اربیل از بودجه 2021 به توافق رسیدیم و همچنان مذاکره ادامه دارد.

طالبانی جزئیات توافق را اعلام نکرد.

این مسئول کرد گفت: بغداد تا به امروز سهم اقلیم را در راستای قانون کسری بودجه معین نکرده است و امیدواریم قبل از سال میلادی کنونی به نتیجه برسیم.

اقلیم کردستان 14 دسامبر با تمام بندهای قانون وام دهی مجلس عراق که شامل تحویل نفت اقلیم و درآمدهای غیرنفتی به دولت فدرال است، موافقت کرد.

طالبانی گفت: ما به وحدت ملی و کوشش برای عبور عراق و اقلیم کردستان از این چالش های عظیم و دستیابی به تسهیلات اقتصادی در راستای این قانون هستیم.

طالبانی بر آمادگی اقلیم برای تحویل درآمدهای نفتی و غیرنفتی به دولت فدرال تأکید کرد و گفت: بغداد درآمدهای نفت را از سهمیه کردستان طی 2020 جدا کرد.

آوریل دولت سابق عراق با ریاست عادل عبدالمهدی حقوق ماهانه کارمندان اقلیم را که حدود 380 میلیون دلار بود، قطع کرد به این دلیل که قرار بود براساس توافق دو طرف اقلیم کردستان نفت خود را تحویل شرکت دولتی سومو بدهد تا در مقابل سهمیه اقلیم از بودجه فدرال پرداخت گردد اما اربیل از این اقدام سر باز زد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "توافق اربیل و بغداد بر سر بودجه 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اربیل و بغداد بر سر بودجه 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید