تدوین لایحه ای برای برطرف موانع حقوقی تقویت مدارس عادی دولتی

به گزارش وبلاگ بایجانی، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تدوین بسته تقویت همه جانبه مدارس عادی دولتی در این شورا گفت: دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در صدد تدوین لایحه ای برای برطرف موانع حقوقی تقویت مدارس عادی دولتی و ارائه این لایحه به مجلس است.

تدوین لایحه ای برای برطرف موانع حقوقی تقویت مدارس عادی دولتی

به گزارش ایسنا، موسی الرضا کفاش، درباره آخرین اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای تقویت مدارس عادی دولتی، اظهار کرد: مدیر کل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش موضوع تقویت مدارس دولتی را در دستور کار دارد.

وی شرح داد: دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در حال آماده کردن لایحه ای برای تحقق تقویت مدارس دولتی است. در بعضی موارد احتیاج به قانون داریم، در بعضی موارد قوانین متعارضی وجود دارد که باید رفع گردد. از این رو آموزش و پرورش در صدد است لایحه ای را برای این امر آماده و به وسیله هیات دولت به مجلس ارسال کند تا بعضی موانع حقوقی و قانونی مسیر تقویت مدارس دولتی رفع گردد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره اقدامات این شورای عالی به منظور تهیه بسته تقویت همه جانبه مدارس دولتی نیز توضیح داد: وزیر آموزش و پرورش دستور دادند شورای عالی آموزش و پرورش با نظر کارشناسان بسته تقویت همه جانبه مدارس دولتی را آماده کند. در مباحثی که طی کارگروه شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد، به این نتیجه رسیدیم که اگر بناست مدارس دولتی تقویت شوند، وزارت آموزش و پرورش باید برنامه هایی ذیل زیر نظام های شش گانه سند تحول بنیادین را اجرا کند.

کفاش تربیت معلم و تامین منابع انسانی، فضا و تجهیزات و فناوری، تامین و تخصیص منابع مالی، راهبری و مدیریت، پژوهش و ارزشیابی و برنامه درسی را شش زیر نظام اصلی نام برد و مطرح نمود: ما برای این شش زیر نظام 485 برنامه برخواسته از راه چاره های سند تحول بنیادین احصاء کردیم. بعضی از این برنامه ها احتیاج به منابع مالی دارد، اما بعضی دیگر با مدیریت درست و با منابع موجود قابلیت اجرا دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا اجرای این برنامه به مهر سال جاری می رسد؟، گفت: ما بسته را آماده می کنیم، اما تحقق آنچه در این بسته آمده احتیاج به تمهیداتی دارد که امیدواریم بعضی از این موارد برای سال تحصیلی جاری محقق گردد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید نمود: این بسته فقط برای مدارس عادی و دولتی است، هدف ما در این بسته مدارس دولتی هستند که امکاناتی ندارند و دنبال این هستیم مدارس عادی دولتی را با ارائه راه چاره ها و برنامه ها تقویت کنیم. اینکه انتظار داشته باشیم همه این موارد در سال اول محقق گردد، ممکن نیست لذا بعضی از این برنامه ها که اولویت بیشتری دارند را احصاء کردیم.

کفاش ادامه داد: بعلاوه برای هر کدام از این موارد توصیه سیاستی هم اعلام کردیم و معتقدیم اگر این ها به سمت اجرایی شدن بروند می توانیم شاهد تقویت مدارس دولتی باشیم، اما نمی توان وعده داد همه این برنامه ها در سال اول محقق شوند. امیدواریم بعضی از این موارد که احتیاج به فرایند طولانی ندارد، به سمت تحقق پیش روند.

وی با اشاره به اینکه شاخص های مربوط به برنامه های یاد شده نیز در حال تدوین است، اعلام کرد: یکی از موضوعاتی که در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور نیز مطرح شد، همین بحث تقویت همه جانبه مدارس دولتی بود. در این راستا استان ها نظرات خود را اعلام کردند. ما در حال احصای این نظرات نیز هستیم تا در صورت لزوم این موارد را به بسته اضافه کنیم.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در سرانجام سخنان خود شرح داد: برای تقویت مدارس دولتی باید همه نهاد ها به یاری آموزش و پرورش آیند تا عدالت آموزشی محقق گردد.

منبع: فرارو

به "تدوین لایحه ای برای برطرف موانع حقوقی تقویت مدارس عادی دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین لایحه ای برای برطرف موانع حقوقی تقویت مدارس عادی دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید