برترین فیلم ها در خصوص یونان باستان

به گزارش وبلاگ بایجانی، داستان های تاریخی همواره بیننده ها را سرگرم می نمایند و به همین علت نیز فیلم های تاریخی اغلب اوقات آثار بسیار برجسته و محبوب هستند. یکی از دوره های تاریخی که به کرات در دنیای سینما به آن پرداخته شده، یونان باستان و بعلاوه افسانه های آن است. در این مطلب قصد داریم به معرفی برترین فیلم ها در خصوص یونان باستان بپردازیم. همراه با ما باشید.

برترین فیلم ها در خصوص یونان باستان

فیلم نبرد تایتان ها

Clash of the Titans (1981)

فیلم نبرد تایتان ها (Clash of the Titans) محصول سال 1981 میلادی یکی از لذت بخش ترین فیلم ها در خصوص اساطیر یونانی است. کارگردانی فیلم را دزموند دیویس (Desmond Davis) در دست داشته و داستان فیلم نیز از داستان پرسئوس الهام گرفته شده است. این فیلم به لطف جلوه های ویژه برجسته خودش و بعلاوه حضور بازیگران بزرگ همچون لورنس اولیور (Laurence Olivier) و مگی اسمیت (Maggie Smith) توانست به اثری برجسته و تماشایی تبدیل گردد. در سال 2010 میلادی نیز بازسازی این فیلم ساخته و اکران شد و در سال 2012 میلادی نیز دنباله ای برای آن به روی پرده سینماها آمد.

فیلم کشتن گوزن مقدس

The Killing of a Sacred Deer (2017)

فیلم کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer) محصول سال 2017 میلادی است که اتفاقات آن در یونان باستان رخ نمی دهند. این فیلم اثری روانشناختی و ترسناک به کارگردانی یورگوس لانتیموس (Yorgos Lanthimos) است که در آن کالین فارل (Colin Farrell)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، رافی کسیدی (Raffey Cassidy) و سانی سولجیک (Sunny Suljic) نقش آفرینی می نمایند. این فیلم به خوبی توانسته تا اقتباسی مدرن از داستان توهین آگاممنون نسبت به الهه آرتمیس در ابتدای جنگ تروا را به نمایش بگذارد.

فیلم تروآ

Troy (2004)

فیلم تروآ یا تروی (Troy) در سال 2004 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم اقتباسی از داستان جنگ تروآ از کتاب ایلیاد هومر به شمار می رود که ساخت آن را ولفگنگ پیترسن (Wolfgang Petersen) و دیوید بنیوف (David Benioff) برعهده داشته اند. برد پیت (Brad Pitt)، اریک بانا (Eric Bana)، دایان کروگر (Diane Kruger)، شان بین (Sean Bean) و اورلاندو بلوم (Orlando Bloom) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می نمایند. این فیلم بر خلاف داستان اصلی، دخالت خدایان در این جنگ را نشان نمی دهد و بیشتر روی کاراکترهای انسانی داستان متمرکز شده است.

فیلم پرسی جکسون و المپ نشینان: سارق آذرخش

Percy Jackson and the Lightning Thief (2010)

فیلم پرسی جکسون و المپ نشینان: سارق آذرخش (Percy Jackson and the Lightning Thief) محصول سال 2010 میلادی است که بر اساس رمانی به همین نام محصول سال 2005 میلادی ساخته شده است و اولین فیلم در این مجموعه فیلم محسوب می گردد. کارگردانی فیلم را کریس کلمبوس (Chris Columbus) در دست داشته و لوگان لرمن (Logan Lerman) نقش اصلی را بازی می نماید. کمپانی دیزنی در حال ساخت سریالی بر اساس این مجموعه فیلم است.

فیلم جیسون و آرگونات ها

Jason and the Argonauts (1963)

فیلم جیسون و آرگونات ها (Jason and the Argonauts) در سال 1963 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و اثری برجسته برای هواداران اساطیر یونانی به شمار می رود. ری هری هاوسن (Ray Harryhausen) به خوبی توانسته بود تا در این فیلم بعضی از برترین جلوه های ویژه و انیمیشن سازی استاپ موشن در آن دوره زمانی را به نمایش بگذارد و این فیلم را به اثری پیشگامانه و جلوتر از زمانه خودش تبدیل کند. این فیلم داستان فردی به نام جیسون و گروهش در کشتی آرگو را دنبال می نماید که در جستجوی پیدا کردن گلدن فلیس هستند.

فیلم ایفیگنیا

Iphigenia (1977)

فیلم ایفیگنیا (Iphigenia) داستان فداکاری دختر شاه آگاممنون در آستانه جنگ تروآ را روایت می نماید و در سال 1977 میلادی ساخته و اکران شده است. این فیلم اقتباسی از نمایش نامه ای به نام Iphigenia in Aulis است که در سال 405 پیش از میلاد به وسیله اوریپید (Euripides) نوشته شده است. همچون نمایش نامه، کارگردان مایکل کاکوینیس (Michael Cacoyannis) در این فیلم، دراما و تراژدی روزهای پایانی زندگی ایفیگنیا با بازی تاتیانا پاپامسچو (Tatiana Papamoschou) را به تصویر می کشد. این فیلم در همان سال در بخش برترین فیلم خارجی اسکار نامزد دریافت شده بود.

فیلم 300

300

فیلم های ساخته زک اسنایدر (Zack Snyder) در عین هیجان انگیز بودن، کسل نماینده و خسته نماینده به نظر می رسند. فیلم 300 محصول سال 2006 میلادی نیز یکی از همین موارد است که اقتباسی از مجموعه کتاب های کمیکی به همین نام است و در آن، اکشن ها و اسلوموشن هایی به نمایش در می آید که اصلا متناسب با اثری تاریخی نیست. در این فیلم جرارد باتلر (Gerard Butler) نقش شاه لئونیداس و رهبر اسپارتان ها را بازی می نماید که در نبرد ترموپیل با نیروهای خشایار شاه مبارزه می نماید. البته باید توجه داشت که این فیلم بویی از واقعیت و صحت تاریخی نبرده است و بیشتر یک اثر فانتزی به نظر می رسد.

فیلم اسکندر

Alexander (2004)

فیلم اسکندر (Alexander) محصول سال 2004 میلادی است و اثری حماسی و درام به شمار می رود که در پی محبوبیت فیلم گلادیاتور (Gladiator) ساخته ریدلی اسکات (Ridley Scott) ساخته شده است. کارگردانی فیلم اسکندر را اولیور استون (Oliver Stone) دست داشته که روی پیچیدگی های روانی یکی از پیروز ترین فاتحان تاریخ یعنی اسکندر مقدونی متمرکز شده است. در این فیلم، کالین فارل نقش اصلی را بازی می نماید که یکی از برترین نقش آفرینی وی به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "برترین فیلم ها در خصوص یونان باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم ها در خصوص یونان باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید