برگزاری المپیک 2019 زمستانی ناشنوایان بازهم بدون ایران

به گزارش وبلاگ بایجانی، المپیک زمستانی از جمله رویدادهایی است که هر چهار سال یکبار زیر نظر فدراسیون جهانی ناشنوایان برگزار می گردد. اولین دوره این بازی ها سال 1924 به میزبانی فرانسه برگزار گشت و تا به امروز تقریبا هر چهار سال یکبار پیگیری شده است.

برگزاری المپیک 2019 زمستانی ناشنوایان بازهم بدون ایران

دوره جدید المپیک زمستانی ناشنوایان از پنجشنبه 21 آذرماه به میزبانی میلان ایتالیا در استان سوندریو این کشور شروع می گردد و تا 30 آذرماه (12 تا 21 دسامبر) ادامه خواهد داشت. این نوزدهمین دوره بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان است که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در 6 رشته اسکی آلپاین، اسکی صحرانوردی، کرلینگ، هاکی روی یخ، اسنوبرد و شطرنج برگزار می گردد.

اگرچه مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان ایران همراه با مسعود فراهانی نایب رئیس خود در مراسم افتتاحیه این دوره از بازی های المپیک زمستانی حضور خواهند داشت اما ایران کاروان و در کل نماینده ای از جمع ورزشکاران برای رقابت با نمایندگان دیگر کشورهای شرکت کننده در این المپیک ندارد.

البته این اولین بار نیست که شاهد غیبت کاروانی از ایران در بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان هستیم چرا که تاکنون در هیچ یک از ادوار برگزاری این بازی ها ورزشکاری از ایران به محل برگزاری رقابت ها اعزام نشده است.

مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان که بنا به دعوتنامه دریافتی از فدراسیون جهانی ناشنوایان در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2019 حضور خواهد داشت در تبادل نظر با وبلاگ بایجانی در خصوص چرایی این مسئله شرح داد.

وی گفت: المپیک زمستانی در رشته های ویژه زمستان مانند اسکی و هاکی روی یخ برگزار می گردد در حالیکه ورزش ناشنوایان ایران در هیچ یک از این رشته ها فعالیتی در سطح بین المللی ندارد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان ادامه داد: البته انجمن اسکی ناشنوایان در ایران فعال است اما فعالیت ها و برنامه های این انجمن به صورت داخلی و در سطح کشوری برگزار می گردد. شرایط در حدی بین المللی نیست که بخواهیم نماینده ای به اینگونه رویدادها اعزام کنیم. البته امید زیادی داریم که باگسترده تر کردن فعالیت های اسکی ناشنوایان و فعال تر شدن انجمن آن بتوانیم در دوره آینده المپیک زمستانی شرکت داشته باشیم.

تیشه گران در واکنش به این موضوع که شطرنج هم جزو رشته هایی است که نامش در فهرست بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان دیده می گردد، گفت: این اولین بار است که با اعلام فدراسیون جهانی ناشنوایان، رقابت های شطرنج هم در المپیک زمستانی برگزار می گردد. برای این دوره آمادگی اعزام نماینده نداشتیم اگرچه نظرمان این است که شطرنج در المپیک تابستانی ناشنوایان باشد. این موضوع را در کنگره آینده فدراسیون جهانی مطرح خواهیم کرد.

وی تاکید نمود: ورزش ناشنوایان ایران در رشته هایی مانند کشتی و والیبال قدرت جهانی دارد اما متاسفانه رشته های ویژه ورزش های زمستانی فعالیت گسترده ای ندارد. البته که در برنامه داریم تا در این بخش ها هم فعال تر شده و بتوانیم در دوره های آینده بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان شرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری المپیک 2019 زمستانی ناشنوایان بازهم بدون ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری المپیک 2019 زمستانی ناشنوایان بازهم بدون ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید