استفاده از تمامی ظرفیت ها برای نهایی شدن شبکه ملی اطلاعات

به گزارش وبلاگ بایجانی، وحید یزدانیان در نشست هم اندیشی توسعه فناوری FTTH در کشور که با حضور نمایندگانی از اپراتورهای ارتباطی ثابت، شرکت مخابرات و شرکت های تولیدکننده تجهیزات نوری در کشور برگزار گردید، با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها بر این مساله تاکید نموده که از تمام ظرفیت کشور برای نهایی شدن شبکه ملی اطلاعات استفاده گردد و از جمله نخستین رویدادهایی که در دوره وزارت ایشان برگزار گردید نمایشگاه و کنفرانس ظرفیت بود.

استفاده از تمامی ظرفیت ها برای نهایی شدن شبکه ملی اطلاعات

وی با بیان این که بیش از یک دهه از بحث توسعه FTTH می گذرد و تا امروز به هر دلیلی سرعت طراحی و اجرای این شبکه مطلوب نبوده است، احیا مجدد طراحی و پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات با استفاده از نظرات و به کارگیری صاحبنظران این حوزه و بعلاوه شناسایی چالش ها و محدودیت های پیش رو جهت جلوگیری از پیمودن جهتهای تکراری را از اهداف برنامه ها دانست.

یزدانیان گفت: این بحث باید به صورت جدی دنبال گردد و در این جهت از تمام ظرفیت ها بهره گرفته شده و در عین حال تمام چالش های آن تعیین گردد تا از تکرار جهتهای گذشته جلوگیری گردد.

وی گفت: انتصاب دکتر انصاری به عنوان معاون برنامه ریزی و برنامه و بودجه وزارت و مجری شبکه ملی اطلاعات گام مهمی در این راستا است و در نظر داریم در هماهنگی کامل با معاونت برنامه ریزی وزارت طراحی شبکه را جلو ببریم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بعلاوه خواهان طرح مباحث این نشست به صورت شفاف شد و گفت: سیاستگذاران برای تصمیم گیری باید بتوانند تمام مسائل، محدودیت ها و دغدغه هارا لمس نمایند و از رفتن در جهتهای تکراری جلوگیری گردد.

در ادامه جلسه دکتر رضوی زاده رئیس پژوهشکده فناوری ارتباطات نیز با تشریح برنامه های وزارت ارتباطات مبنی بر توسعه شبکه فیبر در کشور و فراهم کردن دسترسی FTTH برای تمام خانوارهای ایرانی، از تکلیف پژوهشگاه برای مشاوره و همکاری با وزارت ارتباطات در راستای آنالیز جوانب مختلف این برنامه و ارائه یک طرح جامع و کاربردی با استفاده از تجربیات قبلی داخلی و جهانی و فرایند توسعه فناوری ها در این زمینه اطلاع داد.

در ادامه این نشست، مدعوین با اشاره به تجربیات قبلی در این حوزه، به بیان مسائل و پیشنهادات خود در راستای توسعه شبکه دسترسی نوری پرداختند.

تدوین یک طرح جامع توسعه پهن باند در کشور، ایجاد هماهنگی با دیگر بازیگران این عرصه همانند شهرداری ها، وزارت کشور و وزارت نیرو، حمایت از فراوری محتوا در کشور و آنالیز دقیق طرح از دیدگاه مالی از جمله پیشنهادات و مطالب مطرح شده در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده از تمامی ظرفیت ها برای نهایی شدن شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تمامی ظرفیت ها برای نهایی شدن شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید