کاربرد خنجرهای عصر برنز تعیین شد

به گزارش وبلاگ بایجانی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، کاربرد خنجرهای عصر برنز تعیین شد.

کاربرد خنجرهای عصر برنز تعیین شد

نتایج یک تحقیق نو نشان می دهد، خنجرهایی که مدتها گمان می رفت به عنوان اشیای تشریفاتی در قبر جنگجویان قرار داده شده بودند، در حقیقت در اوایل قرن چهارم پیش از میلاد به عنوان ابزاری برای تکه تکه کردن گوشت شکار مورد استفاده قرار می گرفتند.

تا به امروز خنجرهای مسی متعددی در کنار سایر سلاح ها در قبرهای جنگجویان عصر برنز اروپا کشف شده است و باستان شناسان پیش از این معتقد بودند این خنجرها به عنوان اشیایی برای نمایش طبقه اجتماعی و هویت افراد ساخته می شدند و چندان کاربردی نبودند، چرا که سلاحی که با آلیاژ مس ساخته گردد، سلاح فلزی مستحکمی محسوب نمی گردد.

اما دانشمندان با استفاده از یک روش نو 10 خنجر را که در سال 2017 در نقطه ای از ایتالیا کشف شده بودند، مورد آنالیز قرار دادند و شواهدی را بدست آوردند که نشان میداد این ابزار بیشتر جنبه کاربردی داشته اند.

این تحقیق به وسیله محققان دانشگاه نیوکاسل و با هدف معین کردن کاربرد دقیق این خنجرها اجرا شده است.

تحقیقات اخیر بقایای حیوانات بر روی این خنجرهای تاریخی را معین کرد که براساس آن میتوان نتیجه گرفت این سلاح ها فقط به عنوان نماد هویت و جایگاه معرفی مورد استفاده قرار نمیگرفته و به عنوان ابزاری برای تکه تکه کردن گوشت شکار و سلاحی در میدان نبرد کاربرد داشته اند.

منبع: همگردی

به "کاربرد خنجرهای عصر برنز تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد خنجرهای عصر برنز تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید