چگونه فردی باکلاس باشیم؟

به گزارش وبلاگ بایجانی، حتما شما هم افرادی را دیده اید چقدر باکلاس هستند رفتارهای آن ها به دلتان می نشیند.

چگونه فردی باکلاس باشیم؟

بعضی افراد تصور می نمایند باکلاس بودن یعنی همان مغرور بودن. در حالی که این رفتار کاملا با هم متفاوت هستند. افراد باکلاس آداب صحیح معاشرت و ارتباط موثر را می دانند. با کلاس ها در هر جمعی افراد زیادی را به خود جلب می نمایند. در این مطلب از وبلاگ بایجانی به بیان ویژگی های افراد باکلاس می پردازیم.

ویژگی های افراد باکلاس

آداب معاشرت مواردی را در بر می گیرد که باعث باکلاس بودن افراد می گردد. وقتی به دور و بر خود نگاه می کنید متوجه می شوید کسانی که آداب معاشرت خوبی دارند چقدر با کلاس تر و مجذوب کننده تر از بقیه به نظر می رسند.

احترام به حریم شخصی دیگران

این اصل می گوید شما حق ندارید وقتی فرد در تاکسی یا مترو پیغامک می دهد سرتان را داخل موبایل او کنید و پیغامک او را بخوانید. وقتی می خواهید عکسی از گالری موبایلش را به شما نشان دهد اجازه ندارید گالری اش را ببینید باید صبر کند تا خودش عکس مورد نظر را پیدا نموده و به شما نشان دهد. حریم خصوصی می گوید حتی حق ندارید موبایل همسرتان را جواب دهید هر چقدر هم که صمیمی باشید.

رها نکردن وسایل شخصی در اماکن عمومی

بهتر است کیف و وسایل خود را وقتی در تاکسی و اتوبوس نشسته اید جمع نموده و از اینکه آن را روی جایگاه کناری خود بگذارید اجتناب کنید. حتی وقتی در جایگاه عقب تاکسی تنها هستید نباید وسایل خود را در کنارتان پهن کنید بلکه باید کنارتان را خالی گذاشته و به مسافری که بیرون ایستاده این پیغام را بدهید که اینجا خالی است و می گردد نشست. در غیر این صورت ممکن است او فکر کند دیگر کسی را سوار نمی نماید.

رعایت آداب تلفن زدن از ویژگی های افراد باکلاس

سعی کنید از جایی ساکت تلفن بزنید. صداهای پس زمینه مانند یک مکان شلوغ یا صدای تردد ماشین ها یا صدای بادی که داخل ماشین می پیچد شنیدن صدای شما را برای مخاطب سخت می نماید. اگر شما نمی توانید صدای فردی را بشنوید می توانید به او پیشنهاد دهید که در اسرع وقت تماس خواهید گرفت. وقتی می دانید در منطقه ای هستید که آنتن ضعیف است یا در حال وارد شدن به تونل هستید تلفن نزنید صبر کنید و سپس زمانی تماس بگیرید که می توانید صحبت خود را به سرانجام برسانید.

ظاهر و پوشش مناسب

وقتی وارد جمعی می شوید لباس های شما حرف می زند. وقتی از جمعی خارج می شوید شخصیت شما حرف می زند. فیزیک بدن شما و ظاهرتان کارت ویزیت شماست پس به آن بسیار توجه کنید. بهتر است به جزئیات لباستان بی اعتنا نباشید و در جیب های بیرونی لباس خود اتوماتیک، عطر، عینک، شانه و دیگر وسایل را قرار ندهید. استفاده از کت تک یا کت های طرح دار و براق برای محافل رسمی و حرفه ای چندان مرسوم نیست. برای اینکه روابط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب چرا زنان دروغ می گویند؟ سر بزنید.

آداب صحبت کردن

این نکته را بدانید که چه موقع باید صحبت کنید. افرادی که زیاد حرف می زنند این تصور را در فرد مقابل ایجاد می نماید که هیچکس غیر از خودشان را نمی بیند و کسانی که کم حرف می زنند آدم های سرد و بی احساس به نظر می رسند. در صحبت کردن تعادل را رعایت کنید و به دیگران هم فرصت صحبت کردن بدهید. اجازه دهید مردم حرفشان را تمام نمایند و بعد سوال خود را مطرح کنید. تکراری حرف نزنید.

زبان بدن از ویژگی های افراد باکلاس

زبان بدن ناشی از برقراری ارتباط بدون به کارگیری کلمات در زمانی است که طرف مقابل خود را می بینید این روش به گویای آن است که تا چه حد احساسات بیان شده افراد واقعی هستند و تا چه حد صحبت شما طرف مقابل را تحت تاثیر قرار داده است. عین 50 تا 70 درصد از پیغام های شما به وسیله زبان بدن انجام می گردد.

آداب غذا خوردن

غذا خوردن یکی از مهم ترین آداب معاشرت در زندگی است که باید با دهان بسته باشد. با دهان باز غذا خوردن نه تنها شما را زیر سوال می برد بلکه اطرافیان که می خواهند از غذای خود لذت ببرند را هم دچار انزجار می نماید. این مسئله مخصوصا برای خانم ها اهمیت بسزایی دارد و نشانه یک فرد بی کلاس است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب از کجا بفهمیم یک مرد وفادار است؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چگونه فردی باکلاس باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فردی باکلاس باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید