ورودی سد های تهران از ابتدای سال آبی 36 درصد کاهش یافت

به گزارش وبلاگ بایجانی، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از کاهش 36 درصدی مقدار ورودی به سد های تأمین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

ورودی سد های تهران از ابتدای سال آبی 36 درصد کاهش یافت

یوسف رضاپور اظهار داشت: مقدار ورودی به سد های پنج گانه در حال بهره برداری (تهران) این شرکت از ابتدای سال آبی تا به امروز معادل 104.8 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته, 36 درصد کاهش داشته است.

وی بعلاوه موجودی فعلی مخازن سد های تهران را 360 میلیون مترمکعب مطرح نمود و گفت: این مقدار در مقایسه با ذخیره 624 میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود 264 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران بعلاوه اضافه کرد: مقدار بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران از ابتدای سال آبی تا کنون 47.5 میلی متر است که این مقدار نسبت به سال قبل 59 درصد و نسبت به بلندمدت بیش از 31 درصد کاهش بارش را نشان می دهد.

رضاپور توضیح داد: هم اکنون حجم آب سد امیرکبیر حدود 57 میلیون مترمکعب است در حالی که این مقدار در روز مشابه سال گذشته 108 میلیون مترمکعب بوده است، علاوه بر این حجم آب سد لتیان نیز از 36 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 23 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: بعلاوه حجم آب سد طالقان هم اکنون 183 میلیون مترمکعب است که در سال گذشته 258 میلیون مترمکعب بوده و حجم آب سد ماملو از 161 میلیون مترمکعب به 75 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در انتها با تأکید بر اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد و شهروندان باید صرفه جویی و مدیریت مصرف را همچنان جدی بگیرند، گفت: با توجه به شرایط استان و کشور انتظار می رود همکاری ها افزایش یابد تا با یک شرایط مطمئن تر آب شرب مردم را به صورت پایدار تأمین کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ورودی سد های تهران از ابتدای سال آبی 36 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی سد های تهران از ابتدای سال آبی 36 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید