عزم جدی پورشه برای حفظ موتور های درون سوز با سوخت سنتتیک

به گزارش وبلاگ بایجانی، مدیرعامل پورشه از تعهد این خودروساز آلمانی به حفظ موتور های درون سوز اطلاع داد. اولیور بلوم معتقد است با یاری سوخت سنتتیک هنوز می توان به ادامه حیات موتور های درون سوز امیدوار بود. وی می گوید با وجود استراتژی برقی سازی، پورشه تا جایی که امکان دارد، به موتور های درون سوز وفادار باقی خواهد ماند.

عزم جدی پورشه برای حفظ موتور های درون سوز با سوخت سنتتیک

مدیرعامل پورشه از تعهد این خودروساز آلمانی به حفظ موتور های درون سوز اطلاع داد. اولیور بلوم معتقد است با سوخت سنتتیک این امر شدنی است.

مدیرعامل پورشه از تعهد این خودروساز آلمانی به حفظ موتور های درون سوز اطلاع داد. اولیور بلوم معتقد است با یاری سوخت سنتتیک هنوز می توان به ادامه حیات موتور های درون سوز امیدوار بود. وی می گوید با وجود استراتژی برقی سازی، پورشه تا جایی که امکان دارد، به موتور های درون سوز وفادار باقی خواهد ماند.

آقای بلوم در جریان کنفرانس مطبوعاتی مربوط به گزارش مالی پورشه، با بیان این مطلب، اظهار نموده بحث و جدال های مرتبط با سوخت های سنتتیک احساسی بودند. وی تأکید نموده تنها راه کربن زدایی از موتور های درون سوز استفاده از این نوع سوخت است. مدیرعامل پورشه فراگیری سوخت سنتتیک را نیازمند بازنگری سیاستمداران در مالیات های مربوط به این نوع سوخت می داند. آقای بلوم حمایت از سرمایه گذاری ها روی توسعه سوخت سنتتیک و کاهش قیمت تمام شده را امری ضروری توصیف می نماید.

پورشه و سرمایه گذاری روی سوخت سنتتیک در کنار برقی سازی محصولات

در کنار مدیرعامل پورشه، مدیر مالی این کمپانی نیز در جریان کنفرانس سالانه گزارش مالی، بر اهمیت استفاده از سوخت های فسیلی به طور همزمان با برقی سازی تأکید کرد. لوتز مشکه در این کنفرانس گفت پورشه میخواهد تا سال 2030 بیش از 80 درصد محصولات خود را با پیشرانه برقی وارد بازار کند. این استراتژی با عرضه نسخه تمام الکتریکی ماکان و 718 آغاز خواهد شد.

آقای مشکه در جریان این کنفرانس تأیید کرد که پورشه درحال توسعه یک شاسی بلند تازه برقی است. این مدل در رده ای بالاتر از کاین قرار خواهد گرفت. درهرحال با وجود تمرکز روی مدل های برقی، پورشه نمی خواهد موتور های درون سوز را رها کند. آقای مشکه اعتقاد دارد سوخت سنتتیک می تواند نقش یک مکمل را برای خودرو های موجود کنونی که تعداد آن ها بسیار زیاد است، ایفا نماید.

مدیر مالی پورشه، سوخت سنتتیک را برای هواپیما ها و کشتی ها نیز پیشنهاد می دهد. آقای مشکه می گوید کمیسیون اروپا باید احتمال استفاده از سوخت های سنتتیک در خودرو های تازه، حتی پس از سال 2035 را نیز در نظر بگیرد و چارچوبی را در این راستا تعریف کند. وی به همکاری با شرکا و برنامه آزمایشی فراوری سوخت سنتتیک در شیلی اشاره نموده و گفته کارخانه موجود در این کشور از ماه دسامبر فعالیت دارد. آقای مشکه در ادامه صحبت های خود تأکید نموده فعالیت این کارخانه گویای امکان فراوری سوخت سنتتیک در مقیاس صنعتی است.

همان طور که قبلاً به اطلاعتان رسانده ایم، پورشه در کارخانه خود در شیلی می تواند سالانه 130 هزار لیتر سوخت سنتتیک فراوری کند. البته فعالیت این کارخانه آزمایشی است و در فاز اصلی ظرفیت فراوری آن تا نیمه این دهه به 55 میلیون لیتر افزایش پیدا خواهد نمود. براساس برنامه ریزی ها، ظرفیت فراوری این کارخانه تا سال 2030 به 550 میلیون لیتر خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "عزم جدی پورشه برای حفظ موتور های درون سوز با سوخت سنتتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی پورشه برای حفظ موتور های درون سوز با سوخت سنتتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید