خانه پسر مظفرالدین شاه به مزایده گذاشته می شود

به گزارش وبلاگ بایجانی، عمارت تاریخی ناصرالدین میرزا در تهران پس از سرانجام عملیات بازسازی، از طریق صندوق بازنشستگی کشور برای فروش به مزایده عمومی گذاشته شد.

خانه پسر مظفرالدین شاه به مزایده گذاشته می شود

صندوق بازنشستگی کشور، خانه تاریخی ناصرالدین میرزا ذا به مزایده عمومی گذاشت.

براساس فراخوان مزایده ای که امروز شنبه، دهم تیرماه منتشر شده است، صندوق بازنشستگی کشوری فراخوان مزایده فروش عمارت تاریخی ناصرالدین میرزا در محدوده ارگ سلطنتی تهران و حریم کاخ جهانی گلستان را منتشر کرده است.

عمارت تاریخی ناصرالدین میرزا سی ام تیرماه 1384 به شماره 12214 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و جزو معدود خانه های به جای مانده ارزشمند در محدوده ارگ سلطنتی تهران محسوب می شود.

براساس آنچه در دفتر معرفی اسناد مزایده در ارتباط با احیای این بنا آمده، فرآیند اخذ موافقت اصولی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، با عنوان موافقت اصولی تاسیسات گردشگری برای عملکرد پذیرایی طی شده است. پیش بینی می شود برنده مزایده بلافاصله بتواند با تجهیز این بنا، مقدمات احیاء و بهره برداری از آنرا آغاز کند.

در حال حاضر نیز صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان مالک بنا و در راستا برنامه های سازمانی خود، این اثر تاریخی را برای فروش به مزایده عمومی گذاشته است.

امروز دهم تیرماه نخستین فراخوان مزایده فروش این خانه تاریخی منتشر شده و قیمت پایه ان 10 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام شده است.

براساس قوانین موجودِ حفاظت از بناهای تاریخی، هر چند خرید و فروش بناهای تاریخی هیچ خللی در حفاظت از این بناهای تاریخی وارد نمی کند، اما اعلام تاریخی بودن آن ها به مالکان بعدی در زمان فروش و قوانین و مقرراتی که هر مالک را موظف به حفاظت از این بناهای تاریخی می کند، نکته ای است که متولیاتن میراث فرهنگی همیشه نسبت به آن اذعان داشته اند.

خانه تاریخی ناصرالدین میرزا، فرزند مظفرالدین شاه در سال 1285 قمری به فرمان وی ساخته است و از ویژگی های شاخص آن می توان به چهار صفه بودن، تزئینات ارزشمند و گنبد کلاه فرنگی آن اشاره کرد. همچنین این عمارت یکی از دو بنای گنبدی شکل تهران و با معماری منحصر به فرد کویری در قلب مرکز در خیابان ناصرخسرو، خیابان صوراسرافیل، کوچه ناصرالدین میرزا، پلاک 16 است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "خانه پسر مظفرالدین شاه به مزایده گذاشته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه پسر مظفرالدین شاه به مزایده گذاشته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید