با انجام این نکات کوله گردی ارزانی داشته باشید

به گزارش وبلاگ بایجانی، نکاتی برای کوله گردی ارزان

اگر از کسانی هستید که علاقه به سفر و طبیعت گردی دارید ممکن است از خرج های دیگرتان بزنید تا پول کافی برای سفر را تهیه کنید و با مسافرت مدتی از روزمرگی ها دور شوید. اگر قصد این را دارید که سفری ارزن داشته باشید باید باهوش عمل کنید و در پی راه هایی باشید تا ماجراجویی هایتان را بیشتر و بیشتر و هزینه هایتان را کمتر و کمتر کنید. راه هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید کوله خود را بردارید، به سفر بروید و گشت و گذار کنید و در آخر طوری به خانه برگردید که هنوز هم در حساب بانکی تان پر از پول باشد. مشخص کنید که به کدام کشور می خواهید بروید، چند روز می خواهید بمانید و مطمئن شوید که بعد از این سفر همچنان برای سفرهای بعدی تان مقدار زیادی پول دارید. در ادامه خبرنگاران راهمراهی کنید و این نکات را به کار ببرید تا کوله گردی ارزان داشته باشید.

با انجام این نکات کوله گردی ارزانی داشته باشید

کوله تان را سبک ببندید

در کوله گردی همیشه این نکته را با خودتان تکرار کنید که بارتان باید سبک باشد. برداشتن 4 شلوار جین به این معنی است که نمی توانید با این بار سنگینی که دارید آن طور که دوست دارید کوهنوردی کنید و یا در پی قطار بدوید! باید وسایل اضافی را پشت در خانه بگذارید و فقط وسایل ضروری را با خود ببرید. جواهرات و ساعت های گران قیمت را همراه خود نبرید چون برداشتن وسایل ارزشمند می تواند حسابی دردسر ساز شود. البته کوله سبک تر یک مزیت دیگر هم دارد و آن این است که شما را از دست هزینه های اضافی برای حمل چمدان راحت می کند.

در بیرون کمپ بزنید

سعی کنید در روزهایی از این سفر در بیرون کمپ بزنید. در بسیاری از کشورها جایگاه های کمپ راحتی وجود دارد که با رفتن به آنجا اصلا جیبتان خالی نمی شود! اگر تا به حال تجربه کمپ زدن داشته اید و همراه خودتان هم چادر مسافرتی دارید از این فرصت استفاده کنید. البته اگر به تنهایی کوله گردی می کنید در هنگام کمپ زدن مراقب ایمنی و امنیت خودتان باشید.

هاستلی مجهز به آشپزخانه بگیرید

کمپ زدن درسته که خرجی ندارد ولی در عوض سختی های خاص خودش را دارد! و هر کسی از پس آن برنمی آید ممکن است نتوانید هر آنچه را که در این کمپ زنی لازم دارید همراه خود به سفر ببرید وشاید هم دلتان یک تختخواب گرم و نرم بخواهد. پس می توانید هاستل بگیرید: گزینه ای مقرون به صرفه قیمت که به خوبی شما را به هدف سفر ارزن می رساند . بهترین هاستل ها آن هایی هستند که صبحانه رایگان می دهند و یک آشپزخانه مشترک به همراه وسایل ضروری دارند. اگر مایحتاج لازم را بخرید و خودتان غذا درست کنید در این صورت در سفرهای طولانی مدت می توانید میزان زیادی پس انداز کنید.

از خانه همراه خود تنقلات ببرید

کوله گردی و ماجراجویی می تواند حسابی شما را گرسنه کند پس همراه خود تنقلات پرانرژی داشته باشید. البته این که از خانه در کوله خود میزان زیادی تنقلات قرار دهید شاید کمی خنده دار به نظر بیاید اما همین غذای کم می تواند شما را سرحال بیاورد و انرژی از دست رفته را بهتان برگرداند. حتی اگر به مقرون به صرفه ترین کشورها بروید مردم محلی می دانند که این وعده های کوچک از ضروریات سفرند برای همین قیمت آن ها را گران می کنند .

بلیط قطار بخرید

در بیشتر جاها مخصوصا غرب اروپا و آسیا می توانید بلیط های قطار را پیش خرید کنید. این بلیط ها به شما اجازه می دهند تا همه قسمت های کشوری که در آن هستید را گشت و گذار کنید بدون اینکه نگران قیمت آن باشید. در قطار چشم میزانای زیبا و بکر از هر کشور را تماشا و مسافرتی لذتبخش را تجربه می کنید.

پیاده روی کنید و تاکسی نگیرید

گول راحتی تاکسی ها را نخورید! در این تاکسی های راحت نه تنها باید کرایه های زیادی پرداخت کنید بله مجبور به دادن انعام هم هستید! از طرفی گاهی راننده تاکسی ها شما را به مسیرهای تماشایی و زیبا می برند تا کرایه را گران تر کنند! پیاده روی نه تنها برای سلامتی بدنتان خوب است بلکه کاملا هم مقرون به صرفه هست. البته اگر جایی که می خواهید بروید مسافت زیادی دارد به خودتان سختی پیاده روی را ندهید و به جای تاکسی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اتوبوس و قطار مقرون به صرفه و معمولا قابل اعتماد هستند.

مراقب جیب برها باشید

مهم نیست که برای کوله گردی کدام شهر را انتخاب کرده اید؛ اروپا، جنوب شرقی آسیا و یا هر جای دیگری که باشید از این جیب برها و آدم بدها در همه جا پیدا می شود. آن ها این توانایی را دارند تا گردشگر را از یک کیلومتری تشخیص بدهند! مطمئنا خیلی غم انگیز و ناامیدکننده است که تمام پول هایی که تا الان پس انداز کرده اید از طریق یک جیب بر زده شود! پس مراقب باشید.

گول جاذبه های گردشگر پسند را نخورید

به همان جایی بروید که محلی ها می فرایند و در همان جایی غذا بخورد که محلی ها غذا می خورند. لیستی از تفریحات رایگان هر منطقه پیدا کنید، به پارک ها و باغ ها بروید و پاساژ گردی کنید. از تورهای رایگان پیاده روی استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید که باید به راهنمای این تور انعام دهید. جاذبه هایی مثل موزه ها و یا شهربازی هایی را پیدا کنید که برای دانشجوها هستند و تخفیف دارند.

گروهی مسافرت کنید

درست است که اگر تنهایی کوله گردی کنید در تصمیم گیری هایتان آزادی بیشتری دارید اما همیشه آن هایی که گروهی سفر می کنند قدرت بیشتری دارند. با سفرهای گروهی وظایفتان را تقسیم می کنید و اینطوری جلوی هزینه های اضافی را می گیرید. هر کدام از شما که آشپز خوبی باشد غذا درست می کند و بقیه وقت زیادی برای کارهای دیگر پیدا می کنند. درست است که سفرهای گروهی برامه ریزی برای سفر را کمی پیچیده می کند اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از مزیت های سفرهای گروهی محروم کند.

منبع: studentuniverse.com

منبع: الی گشت

به "با انجام این نکات کوله گردی ارزانی داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انجام این نکات کوله گردی ارزانی داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید