کاهش 45 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های ایران

به گزارش وبلاگ بایجانی، بر اساس اعلام شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در 9 ماهه نخست سال جاری فرودگاه های ایران با کاهش 45 درصدی مسافر روبرو بوده اند.

کاهش 45 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های ایران

آمار منتشره از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش 45 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های کشور حکایت دارد. در این راستا، در 9 ماهه سال جاری 203 هزار و 65 سورتی پرواز در فرودگاه های کشور انجام شد. این در حالی است که در 9 ماهه سال 98، 286 هزار و 439 سورتی پرواز به ثبت رسیده بود که نشان دهنده کاهش 29 درصدی پروازهای داخلی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین در مدت مذکور 18 میلیون و 452 هزار و 210 مسافر اعزام و پذیرش از فرودگاه های کشور داشته اند. در حالی که در 9 ماهه سال 98 تعداد اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه های کشور 33 میلیون و 806 هزار و 592 نفر بودند که نشان دهنده کاهش 45 درصدی مسافر هوایی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

گفتنی است در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته فرودگاه های سمنان، همدان، شاهرود، کلاله و زنجان اقدام به پذیرش مسافر و انجام پروازهای داخلی و بین المللی کرده بودند؛ سال جاری فرودگاه های مذکور هیچ گونه تردد مسافر نداشته اند. طبق آمار سال گذشته فرودگاه اراک هیچ پروازی نداشت، ولی در 9 ماهه سال جاری 64 سورتی پرواز و تردد 4 هزار و 725 مسافر را به ثبت رسانده است.

رتبه نخست نشست و برخاست هواپیماها در سال جاری با 72 هزار و 644 سورتی پرواز به مهرآباد اختصاص داشت. این فرودگاه در 9 ماهه سال جاری نسبت به اعزام پذیرش 6 میلیون و 780 هزار و 301 مسافر هوایی اقدام کرده است. بنابراین، فرودگاه مهرآباد در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 22 درصدی نشست و برخاست هواپیما و 39 درصدی اعزام پذیرش مسافر روبه رو شده است.

فرودگاه مشهد با کاهش 68 درصدی مسافر جزو فرودگاه هایی است که با بیشترین اندازه کاهش مسافر روبرو بوده است.

فرودگاه های ابوموسی، ایرانشهر، اردبیل و طبس چهار فرودگاهی هستند که نسبت به 9 ماهه سال گذشته با رشد مسافر روبه رو شده اند که در این میان ایرانشهر با رشد 43 درصدی بیشترین افزایش مسافر در 9 ماهه سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "کاهش 45 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 45 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید