ممنوعیت سفر به مشهد در نوروز 1400

به گزارش وبلاگ بایجانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ممنوعیت سفر نوروزی به شهرهای زرد مهاجرپذیر از جمله مشهد اطلاع داد.

ممنوعیت سفر به مشهد در نوروز 1400

مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به قرارگیری 12 شهرستان پرجمعیت استان خراسان رضوی در شرایط زرد، از شرایط شکننده استان خراسان رضوی با توجه به شناسایی 6 مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در مشهد اطلاع داد. وی با اشاره به ممنوعیت سفرهای نوروزی در شهرهای زرد، اضافه کرد:

بر اساس رنگ بندی نرم افزار ماسک، هم اکنون شهرستان های مشهد، کلات، قوچان، کاشمر، گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، طرقبه و شاندیز، خلیل آباد، کوهسرخ، خواف و بردسکن در وضع زرد هستند.

قلیان با بیان اینکه میانگین فوت شدگان استان خراسان رضوی ناشی از ویروس کرونا همچنان تک رقمی است، تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی را 133 نفر خاطرنشان کرد و اضافه کرد:

میانگین تعداد کل بستری شدگان در بیمارستان های این استان 482 نفر و تعداد کل بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه استان 160 نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اتصال سامانه های صدور بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به نرم افزار ماسک، توضیح داد:

از صدور بلیط برای افرادی که در مراکز درمانی خصوصی یا دولتی آزمایش کرونای آن ها مثبت شده است ممانعت می گردد.

لازم به ذکر است که علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نیز ضمن ابراز نگرانی بابت شیوع موج چهارم ویروس کرونا در فروردین ماه، اذعان داشت:

برای سفر نوروزی بلیط رزرو نکنید. اگر دستور های بهداشتی در دو هفته به جای مانده سال به خوبی رعایت گردد، آن وقت شاید بتوان اجازه داد سفر های نوع یک و دو انجام گردد؛ اما اگر پیروز به رعایت آن نشویم، دیگر سفر ها امکان پذیر نیست.

منبع: کجارو / اقتصادآنلاین

به "ممنوعیت سفر به مشهد در نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت سفر به مشهد در نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید