ماجراجویی های نفسگیر در نپال

به گزارش وبلاگ بایجانی، ماجراجویی در نپال

نپال سرزمینی است که در بین دو کشور بزرگ چین و هند قرار گرفته و به همین علت گاهی به راحتی نادیده گرفته می گردد. تعجب برانگیز است که کشوری به کوچکی نپال این همه فرصت های ماجراجویانه را برای گردشگران به وجود آورده است. این کشور به داشتن نواحی کوستانی خیره نماینده و مسیرهای کوهنوردی منحصربفرد معروف است و جنگل های زیبا، شهرهای قرون وسطایی و مکان های مذهبی زیادی برای گردشگران دارد. اما چیزی که در این کشور بیشتر به چشم می آید این است که هر نوع گردشگری که باشید، چه کسی که در پی مسیرهای سخت کوهنوردی است و چه کسی که فقط در جستجوی کمی هیجان است، این کشور برایتان انتخابی فوق العاده است. کوله گردان اغلب به اینجا می آیند تا سفری به هیمالیا داشته باشند و جشم اندازهای بکر کوهستانی را ببینند و شاید هم کوه اورست را فتح نمایند. به نظر شما چه چیزی باعث شده که نپال تا این حد برای ماجراجویان مجذوب کننده باشد؟ می خواهیم لیستی از کارهای ماجراجویانه در نپال را به شما نشان دهیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

ماجراجویی های نفسگیر در نپال

بالارفتن از آبشار یخ زده

8 تا از بلندترین قله های جهان در نپال هست و هیمالیا محلی مناسب برای کوهنوردان و همینطور یخ نوردان است. یخ نوردی کم کم به یکی از محبوب ترین ماجراجویی های این ناحیه تبدیل شده و چشم اندازهای حیرت آوری که در راستا صعود می بینید کاملا مناظری منحصربفرد از نپال هستند.

بالا رفتن از کوه اورست

نپال یکی از زیباترین کشورهای جهان برای کوهنوردی است و هزاران کوهنورد به این ناحیه می آیند تا توانایی و استقامت خود را امتحان و نقطه نقطه این کوهستان را کشف نمایند. اگر می خواهید خودتان را به چالش بکشید به کمپ کوهنوردی 12 روزه اورست بروید، در این راستا هم توانایی های فیزیکی و هم توانایی های ذهنی خودتان را امتحان می کنید و می بینید که بعد از راهی طولانی و طاقت فرسا هیچ لذتی بالاتر از این نیست که بر روی قله فتح شده و برف گرفته این کوه بنشینید.

بانجی جامپبنگ

بانجی جامپینگ وقتی هیجان انگیزتر می گردد که چشم اندازی بکر را هم همراه خود داشته باشد. بیشتر ماجراجویان می دانند که نپال یکی از برترین نقاط جهان برای تجربه هیجان بانجی جامپینگ است. علت آن هم معلوم است؛ با پایین پریدن از دره ای 106 متری بر فراز رودخانه عریض بهوت کوشی هجوم و فوران آدرنالین را در بدنتان حس می کنید. اگر می خواهید روز ماجراجویانه خود را کامل تر کنید این پرش را با کوهنوردی همراه کنید.

پرواز بر فراز کوه های نپال

اگر چشم اندازهای کوهستانی را دوست دارید اما زمان و یا مهارت کافی برای فتح اورست ندارید باز هم به نپال بیایید! در اینجا می توانید سوار بر هلیکوپتر و یا هواپیما مناظری بکر از کوهستان را ببینید. راحت به جایگاه هلیکوپتر تکیه دهید و در حالی که در نزدیکی کوه ها در حال پرواز هستید از تماشا قله های برفی لذت ببرید. برای این ماجراجویی از کاتماندو حرکت می کنید و بر فراز دورترین نقاط هیمالیا می روید.

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت

به "ماجراجویی های نفسگیر در نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی های نفسگیر در نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید