صدور 4 پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ بایجانی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، صدور 4 پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی صورت پذیرفت.

صدور 4 پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی

یوسف بیدخوری اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری 28 موافقت اولیه برای تأسیس اقامتگاه بوم گردی صادر شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: از این تعداد 22 طرح مربوط به تبدیل بناهای قدیمی به اقامتگاه و 6 طرح مربوط به ساخت اقامتگاه به شیوه سنتی است.

وی گفت: خانه باغ ترشیزی در روستای باغان سبزوار، خانه قدیمی حاجی زاده در شهر نوخندان درگز و چند خانه تاریخی در روستاهای ریاب و قوژد گناباد از شاخص ترین و ارزشمندترین بناهایی است که برای آنها موافقت اولیه اقامتگاه بوم گردی صادر شده است.

بیدخوری با اشاره به فعالیت 145 اقامتگاه بوم گردی در استان بیان کرد: از نظر پراکندگی سرزمینی، شهرستان های طرقبه شاندیز، گناباد، چناران، گلبهار، خواف، نیشابور، تربت حیدریه، کلات، کاشمر، بجستان و کوهسرخ دارای بیشترین تعداد اقامتگاه بوم گردی هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در راستای توسعه کیفی اقامتگاه ها مشاوره های لازم به متقاضیان ارائه می شود، گفت: ایجاد اقامتگاه ها ضمن حفظ بناها و خانه های ارزشمند قدیمی و تاریخی که میراثی گرانسنگ بشمار می فرایند، به توسعه پایدار اقتصادی سکونتگاه های روستایی کمک کرده و گردشگران و زائران خراسان رضوی از خدمات آنها برخوردار می شوند.

وی اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی اماکن فرهنگی است که ضمن کمک به ترویج سبک صحیح زندگی و غذایی، اقدام به نمایش اشیا و ابزارهای قدیمی و مردم شناسی، البسه سنتی، آداب، رسوم و آئین های فرهنگی، مذهبی و… می کند و فضایی با قابلیت تفریحات سالم را ارائه می دهند که می تواند ساعاتی گردشگران و شهفرایندان را از هیاهوی شهرها دور کرده و گذشته شیرین آنها را به یاد آورد.

منبع: همگردی

به "صدور 4 پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 4 پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید