شهردار تهران: شروع ساخت خط 9 و 10 مترو از سال جاری و خط 8 و 11 در سال آینده

به گزارش وبلاگ بایجانی، شهردار تهران با اشاره به اینکه عملیات ساخت خط 10 مترو امسال و خط 8 و 11 نیز در سال آینده آغاز می گردد، گفت: امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط 9 نیز در امسال آغاز گردد.

شهردار تهران: شروع ساخت خط 9 و 10 مترو از سال جاری و خط 8 و 11 در سال آینده

به گزارش وبلاگ بایجانی، هفتمین همایش ایمنی در حمل ونقل ریلی با موضوع تاثیرات اجتماعی در کیفیت خدمات صنعت ریلی در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید.

آنالیز حوادث با منشاء بلایای طبیعی، جریان مسافری، تجاوز به حریم ریلی، تحویل گیری با کیفیت از ابتدا، آنالیز روانشناختی روش های راهنمایی مسافری، آثار ارتعاشات ناشی از تردد قطار بر فضاهای مسکونی از جمله محورهای این همایش بود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این همایش که با همکاری دانشگاه علم و صنعت و با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونان و مدیران شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و اساتید دانشگاه برگزار گردید، از برنامه های شهرداری برای افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل ونقل های شهری اطلاع داد و گفت: کنار این هدف گذاری، فرآیند تکمیل 7 خط نخست متروی تهران نیز پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه بالاترین مسائل شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی است، اضافه نمود: ریشه بخش عمده ای از این مسائل به حمل و نقل و زیرساخت های محدود آن در تهران برمی شود.

شهردار تهران توضیح داد: باید قدرالسهم حوزه ریلی در حمل و نقل های شهری افزایش یابد، اگرچه پیش از این باید با هوشمندسازی تهران و احتیاج مردم به رفت وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

وی گفت: در حال حاضر تنها 34 درصد از رفت وآمدهای درون شهری با وسایل حمل ونقل عمومی انجام می شود.

زاکانی گفت: با توجه به هدف گذاری که برای بهبود شرایط حمل ونقل عمومی تا سال 1420 شده است، باید خطوط 11 گانه مترو با 327 ایستگاه و 453 کیلومتر طول تکمیل شود.

وی اضافه نمود: در تلاشیم تا در راستای حل مسائل مردم زودتر از این برنامه و تا سال 1408 به این افق برسیم.

زاکانی با اشاره به اینکه عملیات ساخت خط 10 مترو امسال و خط 8 و 11 نیز در سال آینده آغاز می شود، گفت: امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط 9 نیز در امسال آغاز شود.

شهردار تهران گفت: در کنار این هدف گذاری، فرآیند تکمیل 7 خط نخست متروی تهران نیز پیگیری می شود که در نتیجه آن استفاده از این ناوگان 60 درصد افزایش پیدا می نماید.

وی گفت: فناوری سیگنالینگ در کشور ما بومی شده است و خوشبختانه ما هم به جز خطوط 1 و 2 مترو از این فناوری به صورت بومی استفاده می کنیم. تمامی این موارد نشان می دهد افق بهره مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، زاکانی در خاتمه با بیان اینکه روزانه مرکز پذیرای 4 میلیون نفر مسافر است، گفت: بخش عمده ای از این مسافران باید از طریق خطوط ریلی جابه جا شوند، به همین دلیل در پی اتصال شهرهای پیرامونی به تهران با راه آهن هستیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "شهردار تهران: شروع ساخت خط 9 و 10 مترو از سال جاری و خط 8 و 11 در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران: شروع ساخت خط 9 و 10 مترو از سال جاری و خط 8 و 11 در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید