تور مجازی سوالبارد ؛ کرانه آسمان در نروژ

به گزارش وبلاگ بایجانی، سوالبارد منطقه ای به شدت دیدنی با طبیعتی بکر است که در نروژ واقع شده است. همراه خبرنگاران باشید که در این مطلب، از طریق تور مجازی به سوالبارد سفر خواهیم کرد.

تور مجازی سوالبارد ؛ کرانه آسمان در نروژ

بدون ذره ای شک، می توان سوالبارد (Svalbard) را به عنوان یکی از عجیب ترین منطقه ها جهان به حساب آورد. این منطقه قطبی بزرگ که در اقیانوس منجمد شمالی واقع شده، سرزمینی است که در شمالی ترین نقطه کشور دانمارک قرار گرفته و به عنوان یکی از دیدنی های آن کشور، مشهور است.

انعقاد پیمان سوالبارد میان کشورهای نروژ، آمریکا، دانمارک، فرانسه و دیگر مملکت های جهان در سال 1920 میلادی، شرایط بین المللی این مجمع الجزایر زیبا را به رسمیت شناخت. این سند بین المللی همچنین مالکیت نروژ بر این جزیره ها را رسمی کرده است. با این وجود، کشورهای مختلف همچنان این اجازه را دارند تا بخشی از ذخایر طبیعی سوالبارد را مصرف کنند. اتحاد جماهیر شوروی در سال 1935 میلادی به عهدنامه سوالبارد اضافه شد. با وجود اینکه 50 کشور در این عهدنامه وجود دارند، این روسیه است که مالکیت دومین جزیره بزرگ این مجمع الجزایر را به دست آورده است. روسیه به دو بخش دیگر از منطقه ها سرزمین سوالبارد هم دسترسی داشت؛ این منطقه ها در پایان قرن 20 میلادی تخلیه شدند. با این وجود، زبان روسی به عنوان بخشی از زبان اصلی حاکم بر مردمان سرزمین سوالبارد، تکلم می شود. نروژی و روسی، زبان رایج میان مردم سوالبارد است. سوالبارد سرزمینی بسیار زیبا همراه با دیدنی های پرتعداد است که در این مطلب، از قاب تور مجازی به آن سفر خواهیم کرد. همراه ما باشید.

آب وهوای قطبی، شرایط جوی منطقه سوالبارد را تحت تاثیر خود قرار داده و فضای برودتی این منطقه، کاملا قطبی است؛ حتی با وجود اینکه این سرزمین در راستا عبور جریان هوایی گلف استریم قرار گرفته است، باز هم این آب وهوای قطبی است که بر شرایط جوی منطقه سایه انداخته است. ماه ژوئیه با میانگین دمای 4/4 درجه سانتی گراد، گرم ترین زمان سال در منطقه سوالبارد است. اولین بارش برف سالِ سوالبارد، در فصل اوت برپا می شود. گونه های گیاهی زیادی نیستند که بتوانند در این منطقه سالم بمانند و رشد کنند. بیدهای قطبی، انواع خزه ها، گلسنگ ها و یک سری گونه محدود گیاهی، از جمله موجودات سبزی هستند که می توانند در شرایط سوالبارد زنده بمانند و رشد داشته باشند. این منطقه به اندازه ای سرد است که کمتر میکروب، باکتری یا سایر میکروارگانیزم های مضر پیدا می شود که توانایی رشد در آن را داشته باشد.

سه منطقه بیابانی و سه پوشش گیاهی به خصوص در سوالبارد وجود دارد. این منطقه ها، نیمی از جمعیت ساکن سرزمین مورد بحث را در خود جای داده اند. ذخیره های طبیعی از دیگر مواردی است که سوالبارد را به سرزمینی بااهمیت تبدیل می کند. از قرن 20 میلادی، استخراج زغال از منطقه ها سوالبارد شروع شد و همین قضیه، به شکل گیری معدن های بسیار زیادی در این مجمع الجزایر منجر شده است. سوالبارد خانه خرس ها و روباه های قطبی است. در کنار این حیوانات، گوزن های شمالی هم زندگی می کنند. وال ها هم از گونه های آب زی برجسته سوالبارد هستند. گفتنی است که بیش از 90 گونه از پرندگان در این سرزمین زندگی می کنند.

شمالی ترین شهر جهان با بیش از هزار نفر جمعیت، در مرکز سوالبارد واقع شده است. شمالی ترین فرودگاه جهان هم در سوالبارد تاسیس شده است. این منطقه جایی است که دانشمندانی پرتعداد، از جغرافیدان ها گرفته تا باستان شناسان، زیست شناسان، یخچال شناسان و کیهان شناسان، فعالیت های خود را در آن مستقر کرده اند. پایگاه های هواشناسی پرتعدادی در گوشه گوشه سوالبارد تاسیس شده است.

در سال 1920 منطقه سوالبارد به اصلی ترین منطقه پروازی قطب شمال تبدیل شد. از این سال بود که توریستها و محققان پرتعدادی به سوالباردِ نروژ سفر کردند. سالانه توریست های پرتعدادی به سوالبارد سفر می کنند. تا از طبیعت زیبای آن لذت ببرند. در تازه ترین قسمت از مطالب تور مجازی وبلاگ بایجانی و از طریق بخشی که در قسمت ابتدایی متن قرار گرفته است، به دور از سرمای قطبی و موارد این چنینی می توانید با خیالی آسوده به سوالباردِ زیبا سفر کنید. وبلاگ بایجانی روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از وبلاگ بایجانی فراموش نکنید.

منبع: کجارو / airpano.com

به "تور مجازی سوالبارد ؛ کرانه آسمان در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی سوالبارد ؛ کرانه آسمان در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید